Horta en Belpet gaan samenwerken | RetailDetail

Horta en Belpet gaan samenwerken

Horta en Belpet gaan samenwerken

ATD, de vennootschap achter het tuin- en dierconcept Horta, en Belpet hebben besloten om hun krachten te bundelen. De bedoeling is om synergiën tussen beide bedrijven uit te werken en om Belpet uit te bouwen als volwaardig winkelconcept voor dierenspeciaalzaken.

 

Positie versterken

Belpet is een coöperatieve groep die in 2003 werd opgericht en die momenteel al bestaat uit 22 zelfstandige dierenspeciaalzaken. Horta van zijn kant werd 23 jaar geleden opgericht en heeft 35 zelfstandige winkels. Dankzij Belpet krijgt Horta nu ook meteen voet aan de grond in Wallonië.

 

Via de samenwerking willen zowel Horta als Belpet hun positie in de markt versterken, wat moet resulteren in een meerwaarde voor de bestaande leden en de formules interessanter moet maken voor nieuwe leden.

 

“De Raden van Bestuur van beide organisaties zijn er vast van overtuigd dat door een krachtenbundeling van Horta en Belpet de aangesloten leden nog beter in staat zullen zijn hun klanten optimaal te bedienen”, staat te lezen in het persbericht rond de samenwerking.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.