Iets minder bezoekers voor grote winkelcentra

Iets minder bezoekers voor grote winkelcentra

De grootste vijftien Belgische en Luxemburgse winkelcentra hebben in het derde kwartaal 21.834.370 bezoekers over de vloer gehad. Dat waren er 1,77% minder dan in dezelfde periode van 2013, maar nog altijd 2,02% meer dan in 2012.

Daling van omzet verwacht

De vaststelling van de Belgisch Luxemburgse Raad voor de Winkelcentra (BLRW) dat er dit jaar iets minder bezoekers zijn, sluit aan bij de prognoses van Devimo Consult dat de omzet in de winkelcentra in 2014 wellicht met 2 procent zal dalen. Devimmo beheert zelf 34 winkelcentra.

 

De vijftien centra die in de verzamelstaat zijn opgenomen, zijn Wijnegem Shopping Center (Wijnegem), l’Esplanade (Louvain-La-Neuve), City 2 (Brussel), Médiacité (Luik), Waasland Shopping Center (Sint-Niklaas), Woluwe Shopping Center (Brussel), Galeries St-Lambert (Luik), Westland Shopping Center (Brussel), Les Grands Prés (Bergen), Ring Shopping Kortrijk Noord (Kortrijk), K (Kortrijk), Shopping Center Belle-Ile (Luik), Centre Commercial Ville 2 (Charleroi), Shopping Nivelles (Nijvel) en Shopping Center M2 (Maasmechelen).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top