Inschrijvingen RetailDetail Congress lopen als een trein | RetailDetail

Inschrijvingen RetailDetail Congress lopen als een trein

Inschrijvingen RetailDetail Congress lopen als een trein

Het RetailDetail Congress staat ieder jaar weer garant voor nieuwe retailgerichte openbaringen. Met presentaties van onder meer retailprofeet Doug Stephens en Anders Sörman-Nilsson is het nakende RetailDetail Congress 2015, op 23 april, daar zeker geen uitzondering op.

Retail is aan een revival toe

Het huidige economische klimaat lijkt heel wat retailers kopje onder te duwen, maar tegelijkertijd vormt het ook een opportuniteit voor ondernemers met een neus voor zaken, de nodige portie lef en een vleugje kennis van de waaier aan mogelijkheden.

 

Retailexperts leiden je doorheen verschillende toekomstvisies, waarin de consument steevast als centrale pion wordt geponeerd. Verhef hem tot held, geef hem een meerwaarde en creëer bijgevolg een loyaal uithangbord voor je zaak. Toppers zoals Koen Cornu (Q-Park), Inge Wouters (SCOOP Store) en Koenraad Anné (LensOline) openen deze wereld voor je.

 

The Retail Prophet

Eenmaal opgewarmd door interessante voorprogramma's, leiden Doug Stephens (Retail Prophet), Rachel Shechtman (STORY) en Anders Sörman-Nilsson (Innovation strategist) je doorheen de toekomst van de retail, dankzij hun wereldwijde ervaringen op topniveau.

 

Deze doorwinterde sprekers hebben hun vinger aan de pols van retailveranderingen en delen hun ervaring en kennis in een hoofdprogramma dat je zal leren hoe je bepaalde trends en gegevens moet analyseren om je zo beter te wapenen voor de toekomst.

 

 

Plaatsen voor het RetailDetail Congress 2015 vliegen de deur uit, maar wie er nog bij wil zijn, vindt op deze site tickets en meer informatie. Graag verwelkomen we je op 23 april 2015 in het San Marco Village in Schelle.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.