Jan Heere vertrekt bij Marks & Spencer

Jan Heere vertrekt bij Marks & Spencer

Internationaal directeur Jan Heere gaat Marks & Spencer verlaten. Het vertrek van Heere is echter niet de enige verandering die er op vlak van management wordt doorgevoerd bij de Britse retailer.

Veranderingen aan de top

Heere was verantwoordelijk voor de internationale expansie van Marks & Spencer, waaronder de eerste zes nieuwe vestigingen in Nederland. Hij kwam pas drie jaar geleden over van Inditex, en zou nu al een nieuwe functie gevonden hebben in Rusland. Heere wordt opgevolgd door Costas Antimissaris.

 

Ook de rest van de dagelijkse leiding wordt grondig door elkaar geschud: zo wordt Laura Wade-Gery, momenteel nog directeur multichannel, verantwoordelijk voor de Britse winkels van Marks & Spencer. Patrick Bousquet-Chavanne, de directeur voor marketing en business development, gaat daarnaast ook aan de slag met de internationale divisie van het bedrijf.

 

Veel investeringen

Marks & Spencer investeerde de afgelopen jaren miljarden in de internationale expansie van het bedrijf, maar daarnaast werd ook het online segment van het bedrijf helemaal aangepakt. CEO Marc Bolland wil Marks & Spencer zo ontdoen van zijn saaie Britse imago en omvormen tot een modern bedrijf.

 

"De voorbije drie jaar hebben we hard gewerkt om M&S om te vormen naar een internationale multichannelretailer die klaar is voor de toekomst in retail. We hebben nu de juiste infrastructuur om vooruit te gaan met het bedrijf en nu we de volgende fase van onze strategie bereiken, moeten we zeker zijn dat onze structuren en interne processen het mogelijk maken om snel en eenvoudig te bewegen", zegt CEO Bolland in een reactie op de veranderingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top