Jan Heere vertrekt bij Marks & Spencer | RetailDetail

Jan Heere vertrekt bij Marks & Spencer

Jan Heere vertrekt bij Marks & Spencer

Internationaal directeur Jan Heere gaat Marks & Spencer verlaten. Het vertrek van Heere is echter niet de enige verandering die er op vlak van management wordt doorgevoerd bij de Britse retailer.

Veranderingen aan de top

Heere was verantwoordelijk voor de internationale expansie van Marks & Spencer, waaronder de eerste zes nieuwe vestigingen in Nederland. Hij kwam pas drie jaar geleden over van Inditex, en zou nu al een nieuwe functie gevonden hebben in Rusland. Heere wordt opgevolgd door Costas Antimissaris.

 

Ook de rest van de dagelijkse leiding wordt grondig door elkaar geschud: zo wordt Laura Wade-Gery, momenteel nog directeur multichannel, verantwoordelijk voor de Britse winkels van Marks & Spencer. Patrick Bousquet-Chavanne, de directeur voor marketing en business development, gaat daarnaast ook aan de slag met de internationale divisie van het bedrijf.

 

Veel investeringen

Marks & Spencer investeerde de afgelopen jaren miljarden in de internationale expansie van het bedrijf, maar daarnaast werd ook het online segment van het bedrijf helemaal aangepakt. CEO Marc Bolland wil Marks & Spencer zo ontdoen van zijn saaie Britse imago en omvormen tot een modern bedrijf.

 

"De voorbije drie jaar hebben we hard gewerkt om M&S om te vormen naar een internationale multichannelretailer die klaar is voor de toekomst in retail. We hebben nu de juiste infrastructuur om vooruit te gaan met het bedrijf en nu we de volgende fase van onze strategie bereiken, moeten we zeker zijn dat onze structuren en interne processen het mogelijk maken om snel en eenvoudig te bewegen", zegt CEO Bolland in een reactie op de veranderingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.