Jumbo en Kahn werken hard aan doorstart V&D

Jumbo en Kahn werken hard aan doorstart V&D

De familie Van Eerd, de familie achter supermarktketen Jumbo, en Roland Kahn zijn momenteel hard aan het werk om de doorstart van warenhuisketen V&D waarheid te laten worden. Daarvoor moeten echter nog flink wat watertjes doorzwommen worden.

 

Vastgoedeigenaars kunnen roet in het eten gooien

Volgens partijen die betrokken zijn bij de onderhandelingen, zouden ze nog de enige hoop zijn van de curatoren om de boedel, voorraden en personeel van V&D over te nemen. Dat meldt Het Financieele Dagblad.

 

Ze moeten daarvoor echter nog verschillende partijen weten te overtuigen. Zo moeten de banken en vastgoedeigenaren nog hun fiat geven. Ondertussen probeert het Canadese Hudson’s Bay ook enkele grotere panden van V&D in handen te krijgen, om er eigen vestigingen te installeren.

 

Terug naar plannen V&D-directie

Zowel Kahn als de familie Van Eerd willen terug naar de eerdere plannen van de directie van V&D om de warenhuizen terug op peil te krijgen. Die plannen werden eerder door Sun Capital van tafel geveegd. De bedoeling is onder andere om zowel winkels als horeca te combineren in de warenhuizen. Dat is vooral interessant voor Kahn, die er zijn eigen merken aan de man kan brengen en een betere inkooppositie verwerft. Hij wil tevens voorkomen dat V&D verdwijnt uit een al leeglopende binnenstad.

 

Voor Jumbo betekent de redding dan weer een snelle manier om de binnenstad te veroveren, aangezien zij de nieuwe eigenaars zijn van restaurantformule La Place. Het kan zo via La Place een manier zoeken om de concurrentie aan te gaan met de 'AH to go'-winkels van Albert Heijn.

 

Veel zal echter afhangen van de positie van de vastgoedeigenaars, waarvan er een aantal meer potentieel ziet in het verhuren aan Hudson’s Bay, dat ze als een meer stabiele partij zien dan het al jaren kwakkelende V&D.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top