Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D | RetailDetail

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Roland Kahn heeft een half miljoen euro neergeteld voor de merknaam V&D en de verschillende merken die daar aan vasthangen. Daarnaast moet hij het komende halfjaar de helft van de winst afstaan van de nog op te richten webwinkel.

Veel interesse voor merknaam

Bedraagt de winst van de toekomstige webwinkel na het eerste halfjaar minder dan vier miljoen euro, dan wordt de afspraak met nog eens zes maanden verlengd. Dat blijkt uit het zopas verschenen curatorenverslag.

 

Volgens de curatoren was er veel interesse voor de merknaam van V&D: in totaal zouden een dertigtal ondernemers zich gemeld hebben voor de merknaam, stellen ze in een gesprek met het Financieele Dagblad. “Je kijkt dan naar het businessplan, de achtergronden van de bieder en natuurlijk ook de prijs en de waarschijnlijkheid dat die nabetaling er komt en dan maak je een keuze”, zegt curator Kees van de Meent.

 

125 miljoen euro verdiend aan verkoop

Alles samen heeft de verkoop van de keten een bedrag van 125 miljoen euro opgeleverd, waarvan 71 miljoen komt uit de verkoop van La Place. Zo betaalde Jumbo dertig miljoen euro voor de merknaam, tie  miljoen euro aan goodwill en nog eens acht miljoen euro voor de voorraden. Met de uitverkoop in de winkels werd ook nog eens tien miljoen euro verdiend.

 

Toch heeft de meerderheid van de schuldeisers al te horen gekregen dat ze niets van dat geld zullen zien. De belangrijkste schuldeisers zijn voormalig eigenaar Sun Capital, dat tachtig miljoen euro wil, het UWV en de Nederlandse fiscus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

“Boycot selfscankassa’s” roepen Carrefour-vakbonden op

15/02/2018

Medewerkers van Carrefour hebben opgeroepen om selfscankassa’s te boycotten, uit protest tegen de geplande ontslagen bij de keten. Het blijft echter niet bij woorden: actievoerders hebben de selfscankassa’s in de hypermarkt in Bergen gesaboteerd.

Back to top