Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Roland Kahn heeft een half miljoen euro neergeteld voor de merknaam V&D en de verschillende merken die daar aan vasthangen. Daarnaast moet hij het komende halfjaar de helft van de winst afstaan van de nog op te richten webwinkel.

Veel interesse voor merknaam

Bedraagt de winst van de toekomstige webwinkel na het eerste halfjaar minder dan vier miljoen euro, dan wordt de afspraak met nog eens zes maanden verlengd. Dat blijkt uit het zopas verschenen curatorenverslag.

 

Volgens de curatoren was er veel interesse voor de merknaam van V&D: in totaal zouden een dertigtal ondernemers zich gemeld hebben voor de merknaam, stellen ze in een gesprek met het Financieele Dagblad. “Je kijkt dan naar het businessplan, de achtergronden van de bieder en natuurlijk ook de prijs en de waarschijnlijkheid dat die nabetaling er komt en dan maak je een keuze”, zegt curator Kees van de Meent.

 

125 miljoen euro verdiend aan verkoop

Alles samen heeft de verkoop van de keten een bedrag van 125 miljoen euro opgeleverd, waarvan 71 miljoen komt uit de verkoop van La Place. Zo betaalde Jumbo dertig miljoen euro voor de merknaam, tie  miljoen euro aan goodwill en nog eens acht miljoen euro voor de voorraden. Met de uitverkoop in de winkels werd ook nog eens tien miljoen euro verdiend.

 

Toch heeft de meerderheid van de schuldeisers al te horen gekregen dat ze niets van dat geld zullen zien. De belangrijkste schuldeisers zijn voormalig eigenaar Sun Capital, dat tachtig miljoen euro wil, het UWV en de Nederlandse fiscus.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top