Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Kahn telde half miljoen euro neer voor merknaam V&D

Roland Kahn heeft een half miljoen euro neergeteld voor de merknaam V&D en de verschillende merken die daar aan vasthangen. Daarnaast moet hij het komende halfjaar de helft van de winst afstaan van de nog op te richten webwinkel.

Veel interesse voor merknaam

Bedraagt de winst van de toekomstige webwinkel na het eerste halfjaar minder dan vier miljoen euro, dan wordt de afspraak met nog eens zes maanden verlengd. Dat blijkt uit het zopas verschenen curatorenverslag.

 

Volgens de curatoren was er veel interesse voor de merknaam van V&D: in totaal zouden een dertigtal ondernemers zich gemeld hebben voor de merknaam, stellen ze in een gesprek met het Financieele Dagblad. “Je kijkt dan naar het businessplan, de achtergronden van de bieder en natuurlijk ook de prijs en de waarschijnlijkheid dat die nabetaling er komt en dan maak je een keuze”, zegt curator Kees van de Meent.

 

125 miljoen euro verdiend aan verkoop

Alles samen heeft de verkoop van de keten een bedrag van 125 miljoen euro opgeleverd, waarvan 71 miljoen komt uit de verkoop van La Place. Zo betaalde Jumbo dertig miljoen euro voor de merknaam, tie  miljoen euro aan goodwill en nog eens acht miljoen euro voor de voorraden. Met de uitverkoop in de winkels werd ook nog eens tien miljoen euro verdiend.

 

Toch heeft de meerderheid van de schuldeisers al te horen gekregen dat ze niets van dat geld zullen zien. De belangrijkste schuldeisers zijn voormalig eigenaar Sun Capital, dat tachtig miljoen euro wil, het UWV en de Nederlandse fiscus.