Kiala verdwijnt tegen 2016 | RetailDetail

Kiala verdwijnt tegen 2016

Kiala verdwijnt tegen 2016

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Inspelen op e-commerce

Kiala beslaat een netwerk van afhaalpunten waar webverkopers hun leveringen kunnen laten afhalen door de consument of waar die zijn retourzendingen kan inleveren. UPS kocht het netwerk in februari 2012 om ermee te kunnen inspelen op de e-commercetrend. Het was toen actief in de Benelux, Frankrijk en Spanje. Sindsdien werden de operaties uitgebreid tot het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Globaal zijn er intussen al meer dan 12.000 afhaalpunten.

 

De overgang zal geleidelijk gebeuren: in een eerste fase komt er een dubbele naam en zal naast het merk Kiala ook het merk UPS Access Point worden gebruikt. Vermoedelijk in 2016 zal de merknaam Kiala dan vervolgens verdwijnen. In Nederland, Frankrijk en Spanje is de co-branding intussen al gestart: op de Kiala-afhaalpunten werden stickers van UPS aangebracht en op de verpakkingen wordt de slagzin ‘Kiala wordt UPS Access Point’ afgedrukt.

 

UPS wil diverse nationale netwerken trouwens ook meer laten samenwerken. Sinds eind juni is het voor Belgische, Luxemburgse en Nederlanders retailers en particulieren mogelijk om pakketten tot 15 euro in een Kiala-punt af te leveren om het grensoverschrijdend te laten bezorgen in een afhaalpunt in België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.