Kiala verdwijnt tegen 2016

Kiala verdwijnt tegen 2016

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Inspelen op e-commerce

Kiala beslaat een netwerk van afhaalpunten waar webverkopers hun leveringen kunnen laten afhalen door de consument of waar die zijn retourzendingen kan inleveren. UPS kocht het netwerk in februari 2012 om ermee te kunnen inspelen op de e-commercetrend. Het was toen actief in de Benelux, Frankrijk en Spanje. Sindsdien werden de operaties uitgebreid tot het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Globaal zijn er intussen al meer dan 12.000 afhaalpunten.

 

De overgang zal geleidelijk gebeuren: in een eerste fase komt er een dubbele naam en zal naast het merk Kiala ook het merk UPS Access Point worden gebruikt. Vermoedelijk in 2016 zal de merknaam Kiala dan vervolgens verdwijnen. In Nederland, Frankrijk en Spanje is de co-branding intussen al gestart: op de Kiala-afhaalpunten werden stickers van UPS aangebracht en op de verpakkingen wordt de slagzin ‘Kiala wordt UPS Access Point’ afgedrukt.

 

UPS wil diverse nationale netwerken trouwens ook meer laten samenwerken. Sinds eind juni is het voor Belgische, Luxemburgse en Nederlanders retailers en particulieren mogelijk om pakketten tot 15 euro in een Kiala-punt af te leveren om het grensoverschrijdend te laten bezorgen in een afhaalpunt in België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top