Kiala verdwijnt tegen 2016

Kiala verdwijnt tegen 2016

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Inspelen op e-commerce

Kiala beslaat een netwerk van afhaalpunten waar webverkopers hun leveringen kunnen laten afhalen door de consument of waar die zijn retourzendingen kan inleveren. UPS kocht het netwerk in februari 2012 om ermee te kunnen inspelen op de e-commercetrend. Het was toen actief in de Benelux, Frankrijk en Spanje. Sindsdien werden de operaties uitgebreid tot het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Globaal zijn er intussen al meer dan 12.000 afhaalpunten.

 

De overgang zal geleidelijk gebeuren: in een eerste fase komt er een dubbele naam en zal naast het merk Kiala ook het merk UPS Access Point worden gebruikt. Vermoedelijk in 2016 zal de merknaam Kiala dan vervolgens verdwijnen. In Nederland, Frankrijk en Spanje is de co-branding intussen al gestart: op de Kiala-afhaalpunten werden stickers van UPS aangebracht en op de verpakkingen wordt de slagzin ‘Kiala wordt UPS Access Point’ afgedrukt.

 

UPS wil diverse nationale netwerken trouwens ook meer laten samenwerken. Sinds eind juni is het voor Belgische, Luxemburgse en Nederlanders retailers en particulieren mogelijk om pakketten tot 15 euro in een Kiala-punt af te leveren om het grensoverschrijdend te laten bezorgen in een afhaalpunt in België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

Back to top