Kiala verdwijnt tegen 2016

Kiala verdwijnt tegen 2016

De naam Kiala verdwijnt: pakjesbezorger UPS, sinds 2012 eigenaar van het netwerk van afhaalpunten, gaat ze omdopen tot UPS Access Points. In Nederland is de operatie al gestart, in België en Luxemburg gebeurt dat later op het jaar.

Inspelen op e-commerce

Kiala beslaat een netwerk van afhaalpunten waar webverkopers hun leveringen kunnen laten afhalen door de consument of waar die zijn retourzendingen kan inleveren. UPS kocht het netwerk in februari 2012 om ermee te kunnen inspelen op de e-commercetrend. Het was toen actief in de Benelux, Frankrijk en Spanje. Sindsdien werden de operaties uitgebreid tot het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Globaal zijn er intussen al meer dan 12.000 afhaalpunten.

 

De overgang zal geleidelijk gebeuren: in een eerste fase komt er een dubbele naam en zal naast het merk Kiala ook het merk UPS Access Point worden gebruikt. Vermoedelijk in 2016 zal de merknaam Kiala dan vervolgens verdwijnen. In Nederland, Frankrijk en Spanje is de co-branding intussen al gestart: op de Kiala-afhaalpunten werden stickers van UPS aangebracht en op de verpakkingen wordt de slagzin ‘Kiala wordt UPS Access Point’ afgedrukt.

 

UPS wil diverse nationale netwerken trouwens ook meer laten samenwerken. Sinds eind juni is het voor Belgische, Luxemburgse en Nederlanders retailers en particulieren mogelijk om pakketten tot 15 euro in een Kiala-punt af te leveren om het grensoverschrijdend te laten bezorgen in een afhaalpunt in België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk en Spanje.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top