Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

150 miljoen euro omzet

Het zit er bovenarms op tussen Max Barenbrug en zijn zwager/schoonbroer Eduard Zanen. Die laatste, verantwoordelijk voor de zakelijke kant van het bedrijf, klaagt er al langer over dat ‘ontwerper’ Max Barenburg zich, tegen de afspraken in, meer en meer moeit met de dagelijkse leiding van het bedrijf, zo schrijft de Nederlandse zakenkrant FD.

 

Toen het een vijftal jaar geleden al eens flink knetterde tussen beide heren, hadden ze allebei officieel laten vastleggen dat alle aandelen aan een derde zouden worden verkocht als een van de twee niet meer verder wilde met de ander. Eind vorig jaar kwam het dan zover: toen besliste Zanen te verkopen. Maar Barenburg stapte niet mee in dat verhaal. “Zanen stapte daarop naar de rechter om de verkoop af te dwingen op last van een dwangsom van tien miljoen euro. Onduidelijk is of dit ook de doorslag heeft gegeven om nu toch over te gaan tot verkoop”, zo schrijft de zakenkrant.

 

Bugaboo, dat in 1999 werd opgericht, boekt een jaaromzet van om en bij de 150 miljoen euro. Het verkocht al ruim één miljoen luxe kinderkoetsen in een vijftigtal landen. Volgens de Belgische zakenkrant De Tijd zou de Nederlandse sectorgenoot Joolz ‑ waarin de Vlaamse investeringsmaatschappij Gimv participeert - interesse kunnen tonen. Al is Joolz, met een omzet van 23 miljoen euro en een aanwezigheid in 25 landen, wel meer dan één maatje kleiner dan Bugaboo. Rabobank begeleidt de verkoop, die naar verluidt gepland is voor na de zomer.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top