Knokke krijgt tweede franchisekantoor Club Med | RetailDetail

Knokke krijgt tweede franchisekantoor Club Med

Knokke krijgt tweede franchisekantoor Club Med

Club Med opent in de binnenstad van Knokke zijn tweede reisagentschap in franchising, het eerste in Vlaanderen. Daarmee rolt de Franse specialist van all-inclusive clubvakanties zijn in eigen land succesvolle franchiseconcept verder uit in België.

Samenwerking met 'referentiepartner' Jetexpress

"Na het succes van de formule in Frankrijk, waar we zo'n 20 franchisingagentschappen hebben, identificeerden we verschillende locaties met groot potentieel in België", zegt Hadi Kamouh, CEO Club Med België. De Franse reisgroep trok zijn nieuwe strategie in oktober vorig jaar in ons land op gang met de opening van een allereerste 'full branded' Club Med-vestiging in Namen. En nu is het de beurt aan Knokke.

 

De reisorganisator wil zijn "aanwezigheid in België aanzienlijk versterken" en rekent daarvoor in Knokke op Jetexpress, een gevestigde waarde in de wereld van de reisbureaus en een jarenlange referentiepartner van Club Med.

 

"We zijn al meer dan 30 jaar actief in het aanbieden van luxereizen en hebben 8 verschillende kantoren verspreid over heel België. In deze kantoren werken we vaak met Club Med Corners", zegt Gabriel Jacob, financial & managing director van Jetexpress. "We kennen het profiel van Club Med-klanten ondertussen dus zeer goed, waardoor we hen beter kunnen adviseren en producten op maat aanbevelen." Net als in Namen krijgt ook de vestiging aan de Kustlaan een volledige Club Med 'look & feel' (foto).

 

Als bedenker van het concept 'clubvakantie' is Club Méditerranée wereldleider in all-inclusive vakanties volgens de Franse succesformule. Club Med baat vandaag 66 clubdorpen uit en organiseert daarnaast cruisetochten met een vijfmaster. De groep, grotendeels in Chinese handen, is aanwezig in 26 landen verspreid over 4 continenten en kan rekenen op zo'n 12.800 mensen (inclusief seizoensmedewerkers) van 100 verschillende nationaliteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.