Knokke krijgt tweede franchisekantoor Club Med

Knokke krijgt tweede franchisekantoor Club Med

Club Med opent in de binnenstad van Knokke zijn tweede reisagentschap in franchising, het eerste in Vlaanderen. Daarmee rolt de Franse specialist van all-inclusive clubvakanties zijn in eigen land succesvolle franchiseconcept verder uit in België.

Samenwerking met 'referentiepartner' Jetexpress

"Na het succes van de formule in Frankrijk, waar we zo'n 20 franchisingagentschappen hebben, identificeerden we verschillende locaties met groot potentieel in België", zegt Hadi Kamouh, CEO Club Med België. De Franse reisgroep trok zijn nieuwe strategie in oktober vorig jaar in ons land op gang met de opening van een allereerste 'full branded' Club Med-vestiging in Namen. En nu is het de beurt aan Knokke.

 

De reisorganisator wil zijn "aanwezigheid in België aanzienlijk versterken" en rekent daarvoor in Knokke op Jetexpress, een gevestigde waarde in de wereld van de reisbureaus en een jarenlange referentiepartner van Club Med.

 

"We zijn al meer dan 30 jaar actief in het aanbieden van luxereizen en hebben 8 verschillende kantoren verspreid over heel België. In deze kantoren werken we vaak met Club Med Corners", zegt Gabriel Jacob, financial & managing director van Jetexpress. "We kennen het profiel van Club Med-klanten ondertussen dus zeer goed, waardoor we hen beter kunnen adviseren en producten op maat aanbevelen." Net als in Namen krijgt ook de vestiging aan de Kustlaan een volledige Club Med 'look & feel' (foto).

 

Als bedenker van het concept 'clubvakantie' is Club Méditerranée wereldleider in all-inclusive vakanties volgens de Franse succesformule. Club Med baat vandaag 66 clubdorpen uit en organiseert daarnaast cruisetochten met een vijfmaster. De groep, grotendeels in Chinese handen, is aanwezig in 26 landen verspreid over 4 continenten en kan rekenen op zo'n 12.800 mensen (inclusief seizoensmedewerkers) van 100 verschillende nationaliteiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top