Laatste kans om in te schrijven voor RetailDetail Congress 2015

Laatste kans om in te schrijven voor RetailDetail Congress 2015

De ticketverkoop voor het RetailDetail Congress op 23 april – met als thema ‘The Retail Revival’ – loopt volgende week af. Het congres is ondertussen ook zo goed als uitverkocht. Wees er dus snel bij als je nog kans wil maken op een zitje.

Retailprofeet voorspelt de ‘retail revival’

Waarom het RetailDetail Congress ook dit jaar weer zo veel succes oogst? “We hebben een bijzonder internationaal en ervaren gezelschap van sprekers op de been weten te krijgen,” vertelt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Zo is het congres dit jaar genoemd naar het boek van de Canadese retailadviseur en key-note spreker Doug Stephens – beter gekend als ‘The Retail Prophet’. Verandering is altijd eng, zegt hij, maar hoe enger hoe beter!

 

Rachel Shechtman is dan weer een New Yorkse onderneemster, die na zelf jarenlang als retailconsultant actief te zijn, het vernieuwende idee kreeg een eigen conceptwinkel te openen. Niet zomaar een winkel, nee: een ruimte van 2.000m² die eigenlijk het vertrekpunt aanneemt van een magazine, verandert als een kunstgalerij en ook nog verkoopt als een winkel. Rachels STORY-winkel leverde haar zelfs al een plek op in de Fortune's 40 under 40-lijst.”

 

Verder kijkt Jorg Snoeck al uit naar de presentatie van de Zweeds-Australische futurist Anders Sörman-Nilsson. Als strateeg bij Thinque hielp hij een aantal van ’s werelds grootste bedrijven om uitdagende vragen om te zetten naar concrete strategieën. “Zijn presentaties zijn tot in de puntjes verzorgd en nauwkeurig onderzocht.”

 

Reserveer snel nog uw plaatsje!

“Veel mensen willen zeker ook de unieke kans grijpen die we hen bieden om Peter Pohlmann te ontmoeten, de oprichter van de iconische Duitse woonwarenhuisketen POCO.” Pohlmann stond mee aan de wieg van de discount in Duitsland met zijn reusachtige gele meubelwinkels, en nu het plafond op de thuismarkt in zicht komt maakt POCO zich op voor buitenlandse expansie.

 

“Bovendien zijn er ook weer drie boeiende inhoudelijke voorprogramma’s: #experience, #stories en #customer insight & interaction,” vertelt Jorg Snoeck. “Haast je dus als je er nog bij wil zijn, want het gaat razendsnel en elk jaar weer moeten we tot onze spijt mensen ontgoochelen…”

 

Surf snel naar www.retaildetail.be/events voor meer informatie en tickets!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top