Laatste kans om in te schrijven voor RetailDetail Congress 2015

Laatste kans om in te schrijven voor RetailDetail Congress 2015

De ticketverkoop voor het RetailDetail Congress op 23 april loopt nu woensdag, op 22 april, af. Het congres is ondertussen ook weer zo goed als uitverkocht. Wees er dus snel bij als je nog kans wil maken op een zitje.

Retailprofeet voorspelt de ‘retail revival’

Waarom het RetailDetail Congress ook dit jaar weer zo veel succes oogst? “We hebben een bijzonder internationaal en ervaren gezelschap van sprekers op de been weten te krijgen,” vertelt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck. “Zo is het congres dit jaar genoemd naar het boek van de Canadese retailadviseur en key-note spreker Doug Stephens – beter gekend als ‘The Retail Prophet’. Verandering is altijd eng, zegt hij, maar hoe enger hoe beter!”

 

Rachel Shechtman is dan weer een New Yorkse onderneemster, die na zelf jarenlang als retailconsultant actief te zijn, het vernieuwende idee kreeg een eigen conceptwinkel te openen. Niet zomaar een winkel, nee: een ruimte van 2.000m² die eigenlijk het vertrekpunt aanneemt van een magazine, verandert als een kunstgalerij en ook nog verkoopt als een winkel. Rachels STORY-winkel leverde haar zelfs al een plek op in de Fortune's 40 under 40-lijst.”

 

Verder kijkt Jorg Snoeck al uit naar de presentatie van de Zweeds-Australische futurist Anders Sörman-Nilsson. Als strateeg bij Thinque hielp hij een aantal van ’s werelds grootste bedrijven om uitdagende vragen om te zetten naar concrete strategieën. “Zijn presentaties zijn tot in de puntjes verzorgd en nauwkeurig onderzocht.”

 

Reserveer snel nog uw plaats!

“Veel mensen willen zeker ook de unieke kans grijpen die we hen bieden om Peter Pohlmann te ontmoeten, de oprichter van de iconische Duitse woonwarenhuisketen POCO.” Pohlmann stond mee aan de wieg van de discount in Duitsland met zijn reusachtige gele meubelwinkels, en nu het plafond op de thuismarkt in zicht komt maakt POCO zich op voor buitenlandse expansie.

 

“Bovendien zijn er ook weer drie boeiende inhoudelijke voorprogramma’s: #experience, #stories en #customer insight & interaction,” vertelt Jorg Snoeck. “Haast je dus als je er nog bij wil zijn, want het gaat razendsnel en elk jaar weer moeten we tot onze spijt mensen ontgoochelen…”

 

Surf snel naar www.retaildetail.be/events voor meer informatie en tickets! Opgelet: laatste plaatsen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top