Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af

Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af

Wie zich nog niet heeft ingeschreven voor de RetailDetail Night van aanstaande donderdag 27 november, heeft geen tijd meer te verliezen. Woensdagmiddag 26 november om 14 uur worden de inschrijvingen immers definitief afgesloten. Mis je kans dus zeker niet!

“Het is belangrijk hét ankerpunt te zijn”

“Het blijft overweldigend als je ziet hoe veel vooraanstaande professionals uit de retail- en FMCG-sector de RetailDetail Night elk jaar weer op de been weet te brengen. De mensen die je hier allemaal samen aantreft, vind je nergens anders bijeen”, zegt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck.

 

“En dat heeft iedereen in de sector duidelijk goed begrepen: we hebben al een enorme groep ‘habitués’ die geen editie zal missen, maar de RetailDetail Night mag ook elk jaar weer tal van nieuwe gezichten verwelkomen. Ja, je zou wel kunnen stellen dat de Night ‘incontournable’ is geworden in de sector.”

 

Hoe Snoeck het succes verklaart? “We stellen alles in het werk om mensen te laten netwerken op hoog niveau. De tijd van de drukbezette professionals is kostbaar, dus is het belangrijk om de krachten te bundelen in één evenement dat hét ankerpunt voor de sector is. Eén toonaangevend evenement waarvan men zeker is dat het niveau uitmuntend is, dat alle faciliteiten aanwezig zijn en waar je weet dat je er iedereen zal aantreffen. Daarom zijn we ook de samenwerking aangegaan met Retail Forum Belgium, wat uitgegroeid is tot een hele mooie win-winrelatie.”

 

Vier sterke voorprogramma’s

Er wordt ook een gezond evenwicht nagestreefd tussen netwerkopportuniteiten en een inhoudelijke invulling, aldus Snoeck. Zo worden elk jaar verschillende voorprogramma’s georganiseerd, die steeds bijzonder veel bijval kennen.


Dit jaar zijn er vier voorprogramma’s:

  • ‘Beste Folder van het Jaar’: Onder het thema ’Is uw folder future-proof?’ confronteert dit voorprogramma met topcases over deze cruciale vraag en visies getoetst aan de praktijk. Dat doet het met o.a. gastsprekers, workshops en de bekendmaking van de Folders van het Jaar.
  • ‘Van omni-channel naar no-channel: de klant beslist’: In dit voorprogramma delen vijf specialisten hun kennis over one-to-one en contextuele marketing. Ze formuleren een antwoord op vragen als hoe vandaag als retailer met nieuwe en bestaande klanten te communiceren.
  • ‘Beste Winkelketen van België’: De verkiezing Beste Winkelketen van België is het grootste consumentenonderzoek van België, waaraan dit jaar ruim 201.000 consumenten hebben deelgenomen. De hoogtepunten worden toegelicht en twee innovatieve retailers presenteren er hun concept.
  • Game changers: Jo Caudron, Herman Konings, Steven Van Belleghem en Wouter Torfs, vier toppers in de sector (en ver daarbuiten), zijn weer aan het schrijven geslagen. Elk komen ze hun nieuwste spruiten op de RetailDetail Night voorstellen.

 

“Wie er nog bij wil, moet zich haasten”

Het hoofdprogramma staat dan weer in het teken van prestigieuze retailawards, met de uitreiking van de prijzen voor de 'Beste Winkelketen van België 2014', de 'Retailer of the year 2014', de 'Beste Folder van het Jaar 2014' én de 'Career Achievement Award 2014'. Spanning in de zaal gegarandeerd dus.

 

Ontspannen kan daarom met een geheel eigenzinnig jaaroverzicht van de immer gevatte retailprofessor Gino Van Ossel, net zoals met de meer dan charmante présence van Francesca Vanthielen, die als presentatrice het boegbeeld van de avond wordt. Uiteraard ontbreken het uitgebreide walking dinner en networking drinks vervolgens zeker niet.

 

“Woensdagmiddag gaan de inschrijvingen onherroepelijk dicht. Vorige jaren was de RetailDetail Night steeds volledig volzet, en ook dit jaar zal dat het geval zijn. Wie er nog bij wil zijn, moet zich dus echt haasten!” besluit Jorg Snoeck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top