RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af

icon
Algemeen20 november, 2014

“Het is belangrijk hét ankerpunt te zijn”

“Het blijft overweldigend als je ziet hoe veel vooraanstaande professionals uit de retail- en FMCG-sector de RetailDetail Night elk jaar weer op de been weet te brengen. De mensen die je hier allemaal samen aantreft, vind je nergens anders bijeen”, zegt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck.

 

“En dat heeft iedereen in de sector duidelijk goed begrepen: we hebben al een enorme groep ‘habitués’ die geen editie zal missen, maar de RetailDetail Night mag ook elk jaar weer tal van nieuwe gezichten verwelkomen. Ja, je zou wel kunnen stellen dat de Night ‘incontournable’ is geworden in de sector.”

 

Hoe Snoeck het succes verklaart? “We stellen alles in het werk om mensen te laten netwerken op hoog niveau. De tijd van de drukbezette professionals is kostbaar, dus is het belangrijk om de krachten te bundelen in één evenement dat hét ankerpunt voor de sector is. Eén toonaangevend evenement waarvan men zeker is dat het niveau uitmuntend is, dat alle faciliteiten aanwezig zijn en waar je weet dat je er iedereen zal aantreffen. Daarom zijn we ook de samenwerking aangegaan met Retail Forum Belgium, wat uitgegroeid is tot een hele mooie win-winrelatie.”

 

Vier sterke voorprogramma’s

Er wordt ook een gezond evenwicht nagestreefd tussen netwerkopportuniteiten en een inhoudelijke invulling, aldus Snoeck. Zo worden elk jaar verschillende voorprogramma’s georganiseerd, die steeds bijzonder veel bijval kennen.

Dit jaar zijn er vier voorprogramma’s:

  • ‘Beste Folder van het Jaar’: Onder het thema ’Is uw folder future-proof?’ confronteert dit voorprogramma met topcases over deze cruciale vraag en visies getoetst aan de praktijk. Dat doet het met o.a. gastsprekers, workshops en de bekendmaking van de Folders van het Jaar.
  • ‘Van omni-channel naar no-channel: de klant beslist’: In dit voorprogramma delen vijf specialisten hun kennis over one-to-one en contextuele marketing. Ze formuleren een antwoord op vragen als hoe vandaag als retailer met nieuwe en bestaande klanten te communiceren.
  • ‘Beste Winkelketen van België’: De verkiezing Beste Winkelketen van België is het grootste consumentenonderzoek van België, waaraan dit jaar ruim 201.000 consumenten hebben deelgenomen. De hoogtepunten worden toegelicht en twee innovatieve retailers presenteren er hun concept.
  • Game changers: Jo Caudron, Herman Konings, Steven Van Belleghem en Wouter Torfs, vier toppers in de sector (en ver daarbuiten), zijn weer aan het schrijven geslagen. Elk komen ze hun nieuwste spruiten op de RetailDetail Night voorstellen.

 

“Wie er nog bij wil, moet zich haasten”

Het hoofdprogramma staat dan weer in het teken van prestigieuze retailawards, met de uitreiking van de prijzen voor de ‘Beste Winkelketen van België 2014’, de ‘Retailer of the year 2014’, de ‘Beste Folder van het Jaar 2014’ én de ‘Career Achievement Award 2014’. Spanning in de zaal gegarandeerd dus.

 

Ontspannen kan daarom met een geheel eigenzinnig jaaroverzicht van de immer gevatte retailprofessor Gino Van Ossel, net zoals met de meer dan charmante présence van Francesca Vanthielen, die als presentatrice het boegbeeld van de avond wordt. Uiteraard ontbreken het uitgebreide walking dinner en networking drinks vervolgens zeker niet.

 

“Woensdagmiddag gaan de inschrijvingen onherroepelijk dicht. Vorige jaren was de RetailDetail Night steeds volledig volzet, en ook dit jaar zal dat het geval zijn. Wie er nog bij wil zijn, moet zich dus echt haasten!” besluit Jorg Snoeck.

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Gifi verkoopt Zwitserse winkels aan Maxi Bazar

    De Franse discounter GiFi zet zijn financiële herstel verder met de verkoop van zijn dertig Zwitserse winkels. De keten ontsnapte begin dit jaar ternauwernood aan de ondergang.

  • icon
    Algemeen5 december, 2025
    Autodealer Van Mossel legt eigen systemen plat na cyberaanval

    Het Nederlandse autodealerconcern Van Mossel, met 571 vestigingen in Europa, heeft vorig weekend de eigen IT-systemen stilgelegd na een gerichte cyberaanval. Door die snelle reactie bleef de impact beperkt.

  • icon
    Algemeen4 december, 2025
    Mechelen verdubbelt aanbod Shopping Shuttle

    Vanaf februari zullen de gratis bussen van de Shopping Shuttle (tussen de parking aan De Nekker en de Grote Markt) zes dagen per week gaan rijden, in plaats van drie dagen zoals nu.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN