Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af | RetailDetail

Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af

Last call: inschrijvingen RetailDetail Night lopen woensdag af

Wie zich nog niet heeft ingeschreven voor de RetailDetail Night van aanstaande donderdag 27 november, heeft geen tijd meer te verliezen. Woensdagmiddag 26 november om 14 uur worden de inschrijvingen immers definitief afgesloten. Mis je kans dus zeker niet!

“Het is belangrijk hét ankerpunt te zijn”

“Het blijft overweldigend als je ziet hoe veel vooraanstaande professionals uit de retail- en FMCG-sector de RetailDetail Night elk jaar weer op de been weet te brengen. De mensen die je hier allemaal samen aantreft, vind je nergens anders bijeen”, zegt RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck.

 

“En dat heeft iedereen in de sector duidelijk goed begrepen: we hebben al een enorme groep ‘habitués’ die geen editie zal missen, maar de RetailDetail Night mag ook elk jaar weer tal van nieuwe gezichten verwelkomen. Ja, je zou wel kunnen stellen dat de Night ‘incontournable’ is geworden in de sector.”

 

Hoe Snoeck het succes verklaart? “We stellen alles in het werk om mensen te laten netwerken op hoog niveau. De tijd van de drukbezette professionals is kostbaar, dus is het belangrijk om de krachten te bundelen in één evenement dat hét ankerpunt voor de sector is. Eén toonaangevend evenement waarvan men zeker is dat het niveau uitmuntend is, dat alle faciliteiten aanwezig zijn en waar je weet dat je er iedereen zal aantreffen. Daarom zijn we ook de samenwerking aangegaan met Retail Forum Belgium, wat uitgegroeid is tot een hele mooie win-winrelatie.”

 

Vier sterke voorprogramma’s

Er wordt ook een gezond evenwicht nagestreefd tussen netwerkopportuniteiten en een inhoudelijke invulling, aldus Snoeck. Zo worden elk jaar verschillende voorprogramma’s georganiseerd, die steeds bijzonder veel bijval kennen.


Dit jaar zijn er vier voorprogramma’s:

  • ‘Beste Folder van het Jaar’: Onder het thema ’Is uw folder future-proof?’ confronteert dit voorprogramma met topcases over deze cruciale vraag en visies getoetst aan de praktijk. Dat doet het met o.a. gastsprekers, workshops en de bekendmaking van de Folders van het Jaar.
  • ‘Van omni-channel naar no-channel: de klant beslist’: In dit voorprogramma delen vijf specialisten hun kennis over one-to-one en contextuele marketing. Ze formuleren een antwoord op vragen als hoe vandaag als retailer met nieuwe en bestaande klanten te communiceren.
  • ‘Beste Winkelketen van België’: De verkiezing Beste Winkelketen van België is het grootste consumentenonderzoek van België, waaraan dit jaar ruim 201.000 consumenten hebben deelgenomen. De hoogtepunten worden toegelicht en twee innovatieve retailers presenteren er hun concept.
  • Game changers: Jo Caudron, Herman Konings, Steven Van Belleghem en Wouter Torfs, vier toppers in de sector (en ver daarbuiten), zijn weer aan het schrijven geslagen. Elk komen ze hun nieuwste spruiten op de RetailDetail Night voorstellen.

 

“Wie er nog bij wil, moet zich haasten”

Het hoofdprogramma staat dan weer in het teken van prestigieuze retailawards, met de uitreiking van de prijzen voor de 'Beste Winkelketen van België 2014', de 'Retailer of the year 2014', de 'Beste Folder van het Jaar 2014' én de 'Career Achievement Award 2014'. Spanning in de zaal gegarandeerd dus.

 

Ontspannen kan daarom met een geheel eigenzinnig jaaroverzicht van de immer gevatte retailprofessor Gino Van Ossel, net zoals met de meer dan charmante présence van Francesca Vanthielen, die als presentatrice het boegbeeld van de avond wordt. Uiteraard ontbreken het uitgebreide walking dinner en networking drinks vervolgens zeker niet.

 

“Woensdagmiddag gaan de inschrijvingen onherroepelijk dicht. Vorige jaren was de RetailDetail Night steeds volledig volzet, en ook dit jaar zal dat het geval zijn. Wie er nog bij wil zijn, moet zich dus echt haasten!” besluit Jorg Snoeck.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.