Lego vreest vraag niet te kunnen volgen | RetailDetail

Lego vreest vraag niet te kunnen volgen

Lego vreest vraag niet te kunnen volgen

De Deense speelgoedfabrikant Lego vreest de komende kerstperiode niet te kunnen voldoen aan de vraag van de consument. De Lego-fabrieken draaien immers nu al op volle capaciteit, terwijl de vraag blijft stijgen.

Productiecapaciteit verhogen

"We zullen niet in staat zijn om dit jaar nog aan alle vraag van de klanten te voldoen", zegt woordvoerder Roar Trangbaek aan The Guardian. "Dit is echt uitzonderlijk en het overtreft zowel onze verwachtingen als die van onze klanten."

 

Lego maakt dan ook bekend dat het drie fabrieken gaat uitbreiden, zodat ze in de toekomst een hogere capaciteit aankunnen. Bovendien komt er in China een nieuwe fabriek die de Aziatische markt moet voorzien van het bekende speelgoed.

 

Lego dankt zijn succes de laatste jaren vooral aan de uitbreiding van het assortiment met nieuwe franchises. Zo zijn er nu pakketten van Star Wars, maar ook van de eigen figuurtjes rond The Lego Movie. In de eerste zes maanden van het boekjaar groeide de omzet van Lego al met 18% naar 1,88 miljard euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.