Lief! Lifestyle sluit bijna alle winkels

Lief! Lifestyle sluit bijna alle winkels

Zowat alle winkels van Lief! Lifestyle gaan de deuren sluiten, alleen de conceptwinkel in Sliedrecht is een verder leven beschoren. Ook de winkel in Brasschaat moet dicht.

Al twee jaar verlies

De sluitingen zijn onderdeel van de overname door Kanz Financial Holding. Die overname kostte het Duitse bedrijf volgens de curator slechts 1,4 miljoen euro, waarvan 975.000 euro voor de voorraad van Lief! Lifestyle. Daarbij werd wel een voorwaarde opgenomen dat bijna alle winkels de deuren sluiten, aangezien Lief! Liefestyle al twee jaar verlies maakte. Daarom was het voor het faillissement zelf al bezig met het afstoten van retailactiviteiten.

 

Bij de overname lieten oprichters John van den Herik en Yvonne Woudstra weten dat ze nog steeds vertrouwen hebben in het model van Lief! Lifestyle. Ze blijven zelf nauw betrokken bij de ontwikkeling van het label.

 

Lief! Lifestyle ging begin mei failliet, vanwege onder andere hoge kosten die gepaard gingen met de internationale expansie. Zo stonden er winkels in Berlijn en Beijing op de planning. De enige buitenlandse winkel die het bedrijf ook effectief opende, is gevestigd in Brasschaat. Ook die sluit nu echter de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top