Lief! Lifestyle sluit bijna alle winkels

Lief! Lifestyle sluit bijna alle winkels

Zowat alle winkels van Lief! Lifestyle gaan de deuren sluiten, alleen de conceptwinkel in Sliedrecht is een verder leven beschoren. Ook de winkel in Brasschaat moet dicht.

Al twee jaar verlies

De sluitingen zijn onderdeel van de overname door Kanz Financial Holding. Die overname kostte het Duitse bedrijf volgens de curator slechts 1,4 miljoen euro, waarvan 975.000 euro voor de voorraad van Lief! Lifestyle. Daarbij werd wel een voorwaarde opgenomen dat bijna alle winkels de deuren sluiten, aangezien Lief! Liefestyle al twee jaar verlies maakte. Daarom was het voor het faillissement zelf al bezig met het afstoten van retailactiviteiten.

 

Bij de overname lieten oprichters John van den Herik en Yvonne Woudstra weten dat ze nog steeds vertrouwen hebben in het model van Lief! Lifestyle. Ze blijven zelf nauw betrokken bij de ontwikkeling van het label.

 

Lief! Lifestyle ging begin mei failliet, vanwege onder andere hoge kosten die gepaard gingen met de internationale expansie. Zo stonden er winkels in Berlijn en Beijing op de planning. De enige buitenlandse winkel die het bedrijf ook effectief opende, is gevestigd in Brasschaat. Ook die sluit nu echter de deuren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top