Lierse ondernemersvereniging wil leegstand tegengaan | RetailDetail

Lierse ondernemersvereniging wil leegstand tegengaan

Lierse ondernemersvereniging wil leegstand tegengaan

JCI Lier, een vereniging voor ondernemers onder de veertig, wil ondernemers en makelaars met elkaar in contact brengen om door middel van verschillende pop-ups de leegstand in de stad tegen te gaan.

Pop-up Lier

“JCI Lier wil het potentieel van de winkelstraten in Lier onder de aandacht brengen en we ondersteunen dit met een nieuw project onder de gevleugelde naam Pop-up Lier. Binnen dit project willen we enkele panden voor een week ter beschikking stellen aan ondernemers en verenigingen die dit als (start)platform kunnen gebruiken. De Pop-upweek is ingepland van 6 tot 15 mei”, zegt Kenneth De Decker van JCI Lier aan Het Nieuwsblad.

 

JCI Lier wil in het project als tussenpersoon dienen en heeft als doel om voor vijf winkelpanden een tijdelijke huurder te vinden. De bedoeling is dat de ondernemers minstens een week hun intrek nemen in een leegstaand pand, maar verschillende ondernemers zouden al hun interesse geuit hebben om hun pop-up langer open te houden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.