Lokale winkeliers tonen hart voor Brussel

Lokale winkeliers tonen hart voor Brussel

Enkele winkeliers in de Brusselse Dansaertwijk hebben een initiatief op poten gezet, waarmee ze hun hart voor Brussel willen tonen. Sinds enkele dagen zijn er daarom speciale stickers te vinden op hun etalages.

Positief signaal

Die stickers bestaan uit een groot hart en de letters XL. Zo willen de initiatiefnemers tonen dat de liefde voor Brussel groot is, maar dat de winkeliers ook met grote liefde hun klanten willen behandelen. De bedoeling is om een voornamelijk positief signaal uit te sturen, schrijft De Standaard.

 

Ook de stad Brussel en het Brussels Gewest willen de handel in de stad verder ondersteunen. Daarom werd de projectgroep Make.Brussels opgericht. Daar kan iedereen zijn ideeën indienen voor de opwaardering van tien Brusselse wijken: Dansaert, Sint Katelijne, Grote Markt, Marollen, Zuid-Lemonnier, Kunstberg, Nieuwstraat, Sint-Jacob, de buurt van het Parlement en de Zavel. De tien ideeën die het meeste stemmen verzamelen, verdienen daar zelfs 30.000 euro mee.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top