Lommelse Kerkstraat krijgt reeks pop-ups

Lommelse Kerkstraat krijgt reeks pop-ups

De Kerkstraat in Lommel moet opnieuw populair worden als winkelstraat. Dat is het doel van het stadsbestuur, dat fors investeerde in de infrastructuur. Nu komen er ook een aantal pop-upwinkels in leegstaande panden.

Gratis parkeren

De Kerkstraat kampt al jaren met grote leegstand en om de winkelstraat opnieuw aantrekkelijk te maken, werd die alvast helemaal opnieuw aangelegd met extra aandacht voor voetgangers en fietsers. Daarnaast komen er meer plekken in Lommel waar gratis kan geparkeerd worden.

 

Om nu ook effectief klanten naar de Kerkstraat te lokken, zijn er heel de maand december zeven pop-upwinkels te vinden in leegstaande panden. Een gelijkaardig concept werd al gebruikt in de stationsbuurt in Hasselt. De ambitie van de stad Lommel is om van de Kerkstraat de belangrijkste winkelstraat van de regio te maken.

 

Dertig procent van de handelaars in de pop-ups zijn afkomstig van Lommel en ook een groot deel van de producten hebben een link met de regio.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top