The Loop valt in de prijzen

The Loop valt in de prijzen

The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail, heeft dinsdagavond de Best Innovation/Special Jury Prize gewonnen op de eerste Business to Business Press Awards. Met deze awards willen de organisatoren de beste initiatieven in de vakpers bekronen.

Vakpers in de kijker

De Business to Business Press Awards werden dit jaar voor het eerst georganiseerd door organisator Media Marketing, om sterke initiatieven in de vakpers - een sector die toch zo’n 350 titels uitgegeven door meer dan 150 persgroepen omvat - te bekronen en “het dynamisme van deze tot dusver (te) onbekende markt in de kijker te zetten”.

 

Voor deze eerste editie werden 64 cases ingeschreven, die vervolgens werden beoordeeld door een jury. Vijftien van de ingediende dossiers werden bekroond met een award. De jury werd voorgezeten door Fred Bouchar (Media Marketing).

 

The Loop is “kroon op het werk”

Voor RetailDetail was met de award Best Innovation een speciale juryprijs weggelegd, aangezien The Loop – als winkel van de toekomst en showroom van de ‘customer journey’ van morgen – buiten de ‘klassieke’ categorieën van de vakpers valt. De jury roemde The Loop dan ook als een innovatieve bekroning van RetailDetail als vakmedium.

 

“The Loop, dat in april 2014 zijn deuren opende, is een nagelnieuw en zeer innovatief project dat de kroon op het werk van RetailDetail vormt. Het is een virtuele én tastbare (jawel, beide tegelijk) weergave van de ‘shopervaring van de toekomst’. Het gaat om een wereldwijde primeur die gevestigd is aan de Ankerrui in Antwerpen”, aldus de jury.

 

Andere categoriewinnaars waren onder andere bpost, Gondola, MM en Data News.

 

 

Heeft u interesse om zelf The Loop te bezoeken? Neem dan zeker vrijblijvend contact op met joyce@retaildetail.be .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top