The Loop valt in de prijzen | RetailDetail

The Loop valt in de prijzen

The Loop valt in de prijzen

The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail, heeft dinsdagavond de Best Innovation/Special Jury Prize gewonnen op de eerste Business to Business Press Awards. Met deze awards willen de organisatoren de beste initiatieven in de vakpers bekronen.

Vakpers in de kijker

De Business to Business Press Awards werden dit jaar voor het eerst georganiseerd door organisator Media Marketing, om sterke initiatieven in de vakpers - een sector die toch zo’n 350 titels uitgegeven door meer dan 150 persgroepen omvat - te bekronen en “het dynamisme van deze tot dusver (te) onbekende markt in de kijker te zetten”.

 

Voor deze eerste editie werden 64 cases ingeschreven, die vervolgens werden beoordeeld door een jury. Vijftien van de ingediende dossiers werden bekroond met een award. De jury werd voorgezeten door Fred Bouchar (Media Marketing).

 

The Loop is “kroon op het werk”

Voor RetailDetail was met de award Best Innovation een speciale juryprijs weggelegd, aangezien The Loop – als winkel van de toekomst en showroom van de ‘customer journey’ van morgen – buiten de ‘klassieke’ categorieën van de vakpers valt. De jury roemde The Loop dan ook als een innovatieve bekroning van RetailDetail als vakmedium.

 

“The Loop, dat in april 2014 zijn deuren opende, is een nagelnieuw en zeer innovatief project dat de kroon op het werk van RetailDetail vormt. Het is een virtuele én tastbare (jawel, beide tegelijk) weergave van de ‘shopervaring van de toekomst’. Het gaat om een wereldwijde primeur die gevestigd is aan de Ankerrui in Antwerpen”, aldus de jury.

 

Andere categoriewinnaars waren onder andere bpost, Gondola, MM en Data News.

 

 

Heeft u interesse om zelf The Loop te bezoeken? Neem dan zeker vrijblijvend contact op met joyce@retaildetail.be .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.