The Loop valt in de prijzen

The Loop valt in de prijzen

The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail, heeft dinsdagavond de Best Innovation/Special Jury Prize gewonnen op de eerste Business to Business Press Awards. Met deze awards willen de organisatoren de beste initiatieven in de vakpers bekronen.

Vakpers in de kijker

De Business to Business Press Awards werden dit jaar voor het eerst georganiseerd door organisator Media Marketing, om sterke initiatieven in de vakpers - een sector die toch zo’n 350 titels uitgegeven door meer dan 150 persgroepen omvat - te bekronen en “het dynamisme van deze tot dusver (te) onbekende markt in de kijker te zetten”.

 

Voor deze eerste editie werden 64 cases ingeschreven, die vervolgens werden beoordeeld door een jury. Vijftien van de ingediende dossiers werden bekroond met een award. De jury werd voorgezeten door Fred Bouchar (Media Marketing).

 

The Loop is “kroon op het werk”

Voor RetailDetail was met de award Best Innovation een speciale juryprijs weggelegd, aangezien The Loop – als winkel van de toekomst en showroom van de ‘customer journey’ van morgen – buiten de ‘klassieke’ categorieën van de vakpers valt. De jury roemde The Loop dan ook als een innovatieve bekroning van RetailDetail als vakmedium.

 

“The Loop, dat in april 2014 zijn deuren opende, is een nagelnieuw en zeer innovatief project dat de kroon op het werk van RetailDetail vormt. Het is een virtuele én tastbare (jawel, beide tegelijk) weergave van de ‘shopervaring van de toekomst’. Het gaat om een wereldwijde primeur die gevestigd is aan de Ankerrui in Antwerpen”, aldus de jury.

 

Andere categoriewinnaars waren onder andere bpost, Gondola, MM en Data News.

 

 

Heeft u interesse om zelf The Loop te bezoeken? Neem dan zeker vrijblijvend contact op met joyce@retaildetail.be .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste Belgische Blokkers volgens nieuw concept heropend

23/11/2017

De Nederlandse keten Blokker heeft de voorbije dagen de eerste vestigingen heropend die volgens het nieuwe concept van de keten zijn ingericht. In Nederland is het nieuwe concept al bij meer dan 300 winkels te vinden.

Retailers verzetten zich tegen Black Friday

23/11/2017

In Frankrijk rijst er onder retailers verzet tegen Black Friday: sommigen boycotten het 'retailfeest', anderen gaan zelfs nog een stapje verder en sluiten hun webshop gewoon voor een dag.

Akkoord over zondagsopening bij Franse hypermarkten Carrefour

23/11/2017

Vier maanden na zijn aantreden heeft Carrefour-CEO Alexandre Bompard een eerste trofee beet: een akkoord met de belangrijkste vakbonden om in een eerste fase een dertigtal hypermarkten op zondag te openen.

Gimv ziet brood in huisdierartikelen

23/11/2017

Investeringsmaatschappij Gimv heeft een meerderheidsbelang verworven in AgroBiothers, een Franse groep die hygiëne- en verzorgingsartikelen en accessoires voor huisdieren produceert.

LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Back to top