The Loop valt in de prijzen

The Loop valt in de prijzen

The Loop, het kenniscentrum van RetailDetail, heeft dinsdagavond de Best Innovation/Special Jury Prize gewonnen op de eerste Business to Business Press Awards. Met deze awards willen de organisatoren de beste initiatieven in de vakpers bekronen.

Vakpers in de kijker

De Business to Business Press Awards werden dit jaar voor het eerst georganiseerd door organisator Media Marketing, om sterke initiatieven in de vakpers - een sector die toch zo’n 350 titels uitgegeven door meer dan 150 persgroepen omvat - te bekronen en “het dynamisme van deze tot dusver (te) onbekende markt in de kijker te zetten”.

 

Voor deze eerste editie werden 64 cases ingeschreven, die vervolgens werden beoordeeld door een jury. Vijftien van de ingediende dossiers werden bekroond met een award. De jury werd voorgezeten door Fred Bouchar (Media Marketing).

 

The Loop is “kroon op het werk”

Voor RetailDetail was met de award Best Innovation een speciale juryprijs weggelegd, aangezien The Loop – als winkel van de toekomst en showroom van de ‘customer journey’ van morgen – buiten de ‘klassieke’ categorieën van de vakpers valt. De jury roemde The Loop dan ook als een innovatieve bekroning van RetailDetail als vakmedium.

 

“The Loop, dat in april 2014 zijn deuren opende, is een nagelnieuw en zeer innovatief project dat de kroon op het werk van RetailDetail vormt. Het is een virtuele én tastbare (jawel, beide tegelijk) weergave van de ‘shopervaring van de toekomst’. Het gaat om een wereldwijde primeur die gevestigd is aan de Ankerrui in Antwerpen”, aldus de jury.

 

Andere categoriewinnaars waren onder andere bpost, Gondola, MM en Data News.

 

 

Heeft u interesse om zelf The Loop te bezoeken? Neem dan zeker vrijblijvend contact op met joyce@retaildetail.be .

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in zware papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog 8 vestigingen in Vlaanderen.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Back to top