The Loop van RetailDetail is 'Idee van het Jaar 2014' | RetailDetail

The Loop van RetailDetail is 'Idee van het Jaar 2014'

The Loop van RetailDetail is 'Idee van het Jaar 2014'

'Retail experience center' The Loop, de winkel van de toekomst van RetailDetail in Antwerpen, heeft op de Nacht van de KMO de trofee voor 'Idee van het jaar 2014' gewonnen.

Trofee voor opvallende ondernemers

Het evenement, een organisatie van de vzw Kmo Promoties, heeft als doel hulde te brengen aan verdienstelijke ondernemers in verschillende categorieën. Er worden daarbij in totaal zeven trofeeën uitgereikt aan ondernemers die zich in 2014 hebben weten te onderscheiden door hun aanpak en door hun resultaten.

 

In de categorie 'Idee van het jaar' ging dit jaar The Loop van RetailDetail, een showroom van de nieuwste technologische snufjes op retailvlak en de laatste inzichten in consumentengedrag, met de trofee naar huis. De andere genomineerden in dezelfde categorie waren Bubble Post uit Gent, Keyzee (digitale autosleutel) uit Brussel en Zusto uit Aartselaar.

 

De stemmen werden uitgebracht door de 500 aanwezige bedrijfsleiders in de Belle Epoquezaal van Hilton Hotel Antwerpen, nadat een jury een eerste selectie van genomineerden had gemaakt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.