LVMH stapt in nieuw investeringsfonds

LVMH stapt in nieuw investeringsfonds

Het luxebedrijf LVMH stapt samen met investeringsgroep Groupe Arnault en private-equitybedrijf Catterton in het nieuwe private-equitybedrijf L Catterton. De bedoeling van het nieuwe bedrijf is om te investeren in merken met grote groeimogelijkheden.

Activiteiten combineren

Het nieuwe bedrijf zal de activiteiten van Catterton in Noord- en Zuid-Amerika combineren met de Europese en Aziatische private equity en vastgoedactiviteiten van LVMH en Groupe Arnault. Samen zullen ze investeren in jonge merken.

 

L Catterton is een verderzetting van een samenwerking tussen drie bedrijven die al langer met elkaar in zee zijn. Groupe Arnault is in handen van de familie van Bernard Arnault, CEO van LVMH, en het is de grootste aandeelhouder binnen het luxebedrijf.


Daarnaast investeerden Groupe Arnault en LVMH al in 1998 voor de eerste keer in activiteiten van Catterton. Nu wordt die samenwerking dus in een duidelijkere vorm gegoten. Samen hopen ze de waarde van hun investeringen te laten groeien naar een bedrag van meer dan 12 miljard dollar (11,2 miljard euro).


Catterton heeft onder andere investeringen in fitnessketen Pure Barre en in de keten van saladebars Chopt Creative Salad Company. LVMH en Groupe Arnault hebben dan weer geld gestoken in het Italiaanse eetconcept Cigierre en het schoenenmerk Giuseppe Zanotti.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top