LVMH stapt in nieuw investeringsfonds | RetailDetail

LVMH stapt in nieuw investeringsfonds

LVMH stapt in nieuw investeringsfonds

Het luxebedrijf LVMH stapt samen met investeringsgroep Groupe Arnault en private-equitybedrijf Catterton in het nieuwe private-equitybedrijf L Catterton. De bedoeling van het nieuwe bedrijf is om te investeren in merken met grote groeimogelijkheden.

Activiteiten combineren

Het nieuwe bedrijf zal de activiteiten van Catterton in Noord- en Zuid-Amerika combineren met de Europese en Aziatische private equity en vastgoedactiviteiten van LVMH en Groupe Arnault. Samen zullen ze investeren in jonge merken.

 

L Catterton is een verderzetting van een samenwerking tussen drie bedrijven die al langer met elkaar in zee zijn. Groupe Arnault is in handen van de familie van Bernard Arnault, CEO van LVMH, en het is de grootste aandeelhouder binnen het luxebedrijf.


Daarnaast investeerden Groupe Arnault en LVMH al in 1998 voor de eerste keer in activiteiten van Catterton. Nu wordt die samenwerking dus in een duidelijkere vorm gegoten. Samen hopen ze de waarde van hun investeringen te laten groeien naar een bedrag van meer dan 12 miljard dollar (11,2 miljard euro).


Catterton heeft onder andere investeringen in fitnessketen Pure Barre en in de keten van saladebars Chopt Creative Salad Company. LVMH en Groupe Arnault hebben dan weer geld gestoken in het Italiaanse eetconcept Cigierre en het schoenenmerk Giuseppe Zanotti.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.