MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle

MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle
Instagram

Het nieuwe concept MARK op de Kleine Markt in Antwerpen is een samenwerking tussen fietsenwinkel De Geus, boekwinkel ‘t Stad Leest en de cadeauwinkel daarvan, Wunderkammer. De ondernemers zien MARK vooral als het perfecte antwoord op internetshoppen. 

Antwoord op internetshoppen

De drie winkels openden vorig jaar in de kerstperiode ook al een pop-up in de Nieuwe Gaanderij en vanwege het succes van die winkel is er besloten om er een vervolg aan te breien met een permanente vestiging op de Kleine Markt. “Voor onze deur staan vaak fietsen van De Geus, terwijl bij De Geus regelmatig klanten met zakjes van onze zaak over de vloer komen. We hebben dus zeker gedeeltelijk hetzelfde cliënteel”, zegt Wouter Cajot van ’t Stad Leest en Wunderkammer aan GVA.

 

“Wij geloven gewoon keihard in de fysieke winkel en willen onszelf heruitvinden. Het is voor de sfeer, voor de service, onze kennis en de beleving dat mensen naar hier moeten komen”, zegt Thomas Vanderhoydonck van Fietsen De Geus.

 

Grenzen doorbreken

Met de opening van MARK verdwijnt wel de oude locatie van Wunderkammer: die winkel verhuisde integraal naar het nieuwe pand. In Mark is het de bedoeling dat de drie zaken in elkaar overvloeien tot één geheel. “Alleen willen we hier verder gaan dan de grens waarop we botsen in onze andere zaken”, vertelt Vanderhoydonck. Het moet zo eenvoudiger zijn om bijvoorbeeld ook het lifestyleaspect van wielrennen te benadrukken, wat in een traditionele fietsenwinkel moeilijker is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van zijn boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision met 6,1% gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Back to top