MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle | RetailDetail

MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle

MARK combineert literatuur, fietsen en lifestyle
Instagram

Het nieuwe concept MARK op de Kleine Markt in Antwerpen is een samenwerking tussen fietsenwinkel De Geus, boekwinkel ‘t Stad Leest en de cadeauwinkel daarvan, Wunderkammer. De ondernemers zien MARK vooral als het perfecte antwoord op internetshoppen. 

Antwoord op internetshoppen

De drie winkels openden vorig jaar in de kerstperiode ook al een pop-up in de Nieuwe Gaanderij en vanwege het succes van die winkel is er besloten om er een vervolg aan te breien met een permanente vestiging op de Kleine Markt. “Voor onze deur staan vaak fietsen van De Geus, terwijl bij De Geus regelmatig klanten met zakjes van onze zaak over de vloer komen. We hebben dus zeker gedeeltelijk hetzelfde cliënteel”, zegt Wouter Cajot van ’t Stad Leest en Wunderkammer aan GVA.

 

“Wij geloven gewoon keihard in de fysieke winkel en willen onszelf heruitvinden. Het is voor de sfeer, voor de service, onze kennis en de beleving dat mensen naar hier moeten komen”, zegt Thomas Vanderhoydonck van Fietsen De Geus.

 

Grenzen doorbreken

Met de opening van MARK verdwijnt wel de oude locatie van Wunderkammer: die winkel verhuisde integraal naar het nieuwe pand. In Mark is het de bedoeling dat de drie zaken in elkaar overvloeien tot één geheel. “Alleen willen we hier verder gaan dan de grens waarop we botsen in onze andere zaken”, vertelt Vanderhoydonck. Het moet zo eenvoudiger zijn om bijvoorbeeld ook het lifestyleaspect van wielrennen te benadrukken, wat in een traditionele fietsenwinkel moeilijker is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mayonaisemerk Hellmann’s opent eigen deli in Antwerpen

23/04/2018

Op de Antwerpse Grote Markt heeft Unilever voor haar sauzenmerk Hellmann’s een deli in New Yorkse stijl geopend. De broodjes- en burgerbar “Richard’s by Hellmann’s” is wel slechts een pop-up, die zes weken open blijft.

Jysk wil naar 100 winkels in België

23/04/2018

Het Deense Jysk opent dit jaar nog elf nieuwe woonwinkels in België, wat het totale aantal vestigingen op 17 zou brengen. Op termijn wil de woonketen, zowat de Deense tegenhanger van woongigant Ikea, een honderdtal winkels in ons land.

Antwerpen krijgt Belgische primeur Søstrene Grene

20/04/2018

In de Antwerpse Stadsfeestzaal opent op 18 mei de eerste Belgische winkel van Søstrene Grene de deuren. De Deense keten biedt allerhande hebbedingetjes en woonaccessoires aan.

Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.