MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie | RetailDetail

MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie

MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie

Ter gelegenheid van de vijfde verjaardag van MediaSpecs Hot News verschijnt er in Trends en Trends/Tendances op donderdag 3 december een katern van 32 pagina’s over de toekomst van de media-industrie in België.

‘Media 2020 - The future of the media industry’

In ‘Media 2020 - The future of the media industry’ geven 30 specialisten uit de sector, waaronder RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck, hun mening over hoe zij denken dat de media- en reclame-industrie er binnen vijf jaar zal uitzien. Het dossier is gewijd aan de communicatiewereld en bevat interviews met diverse grote namen actief bij mediabureaus, adverteerders, reclamebureaus en de mediabedrijven zelf.

 

Zij hebben het onder andere over hoe technologie de markt overneemt, het vervagen van het onderscheid tussen online en offline en de bundeling van lokale krachten. Alle sectoren komen hierbij aan bod: televisie, radio, print, outdoor, retail, mobile, social media, programmatic buying en nog veel meer.

 

Het dossier helpt lezers om trends in de communicatiesector te begrijpen en richt zich niet alleen tot marketing-, communicatie- en PR-managers, maar tot alle bedrijfsleiders en managers die hun marktpositie willen behouden of versterken.

 

Media 2020 kwam tot stand in samenwerking met MediaSpecs. Bovenop de gebruikelijke oplage van 58.689 exemplaren zorgt uitgever Roularta bovendien voor een extra verdeling van 1.000 exemplaren op het jaarlijkse STIMA Congres op 4 en 5 december in Gent.

 

Klik hier om de volledige bijdrage van Jorg Snoeck over de toekomst van de winkel te lezen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie tegen de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Back to top