MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie | RetailDetail

MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie

MediaSpecs en Roularta publiceren dossier over de toekomst van de media-industrie

Ter gelegenheid van de vijfde verjaardag van MediaSpecs Hot News verschijnt er in Trends en Trends/Tendances op donderdag 3 december een katern van 32 pagina’s over de toekomst van de media-industrie in België.

‘Media 2020 - The future of the media industry’

In ‘Media 2020 - The future of the media industry’ geven 30 specialisten uit de sector, waaronder RetailDetail-oprichter Jorg Snoeck, hun mening over hoe zij denken dat de media- en reclame-industrie er binnen vijf jaar zal uitzien. Het dossier is gewijd aan de communicatiewereld en bevat interviews met diverse grote namen actief bij mediabureaus, adverteerders, reclamebureaus en de mediabedrijven zelf.

 

Zij hebben het onder andere over hoe technologie de markt overneemt, het vervagen van het onderscheid tussen online en offline en de bundeling van lokale krachten. Alle sectoren komen hierbij aan bod: televisie, radio, print, outdoor, retail, mobile, social media, programmatic buying en nog veel meer.

 

Het dossier helpt lezers om trends in de communicatiesector te begrijpen en richt zich niet alleen tot marketing-, communicatie- en PR-managers, maar tot alle bedrijfsleiders en managers die hun marktpositie willen behouden of versterken.

 

Media 2020 kwam tot stand in samenwerking met MediaSpecs. Bovenop de gebruikelijke oplage van 58.689 exemplaren zorgt uitgever Roularta bovendien voor een extra verdeling van 1.000 exemplaren op het jaarlijkse STIMA Congres op 4 en 5 december in Gent.

 

Klik hier om de volledige bijdrage van Jorg Snoeck over de toekomst van de winkel te lezen. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?