Meer bezoekers en minder leegstand in Ring Shopping Kortrijk Noord | RetailDetail

Meer bezoekers en minder leegstand in Ring Shopping Kortrijk Noord

Meer bezoekers en minder leegstand in Ring Shopping Kortrijk Noord

Ring Shopping Kortrijk Noord zit weer in de lift: het aantal bezoekers steeg tot 270.000 per maand. Schrik dat het mogelijke vertrek van Delhaize volgend jaar een 'gat' slaat, heeft de kersverse manager Bruno Devriese dan ook niet.

"Andere marketingstrategie"

Bruno Devriese is er pas vijf maanden aan de slag als manager: "We hanteren nu een andere marketingstrategie en die werpt zijn vruchten af. We zetten in op evenementen die volk lokken", zegt hij in de regionale editie van Het Nieuwsblad. Resultaat: 10% meer bezoekers.

 

We gaan dat pad blijven bewandelen", gaat Devriese voort. Zo komt Rode Duivel Divock Origi voor een signeersessie op 19 november, gaat de Kerstmarkt van start op 8 december en komt er een pop-upwinkel waarin schlagerzangers als Laura Lynn, Christoff, Frans Bauer, de Romeo's en vele anderen hun cd's komen verkopen.

 

Uitbreiding en restyling

Tegelijk is een hele reeks winkels aan het uitbreiden (zo is schoenenzaak Pronti is verdubbeld in oppervlakte en wordt Zeeman Zeeman XL) of aan het vernieuwen. Beautyketen Essenza startte met een nieuw concept, terwijl Kruidvat, Mobistar en The Phone House een volledige restyling kregen.

 

"Dat wijst er toch op dat er veel vertrouwen is in het winkelcentrum", aldus nog Devriese, die er de leegstandcijfers bijhaalt om zijn gelijk te bewijzen: "Van de 94 panden staan er op dit ogenblik amper vier leeg. Niet zo lang geleden waren er dat nog een stuk of tien. Bovendien zijn er nog drie nieuwkomers in aantocht en gaat op 26 november soepbar Phelicious open."

 

Wat na vertrek Delhaize?

Kortom, het gaat goed met Ring Shopping Kortrijk Noord... al heerst er wel ongerustheid over de aangekondigde sluiting van de Delhaize-supermarkt, met 2.800 m² het grootste winkelpand van het hele winkelcentrum.

 

Toch wil Devriese daar niet van weten: "we kunnen die hele oppervlakte verkavelen in diverse kleinere panden, zodat we zeven of acht kleinere winkels kunnen inrichten. We hebben er alle vertrouwen in dat we snel geïnteresseerden zullen vinden."

 

Delhaize heeft in Ring Shopping Kortrijk Noord nog een contract tot midden 2015, maar kreeg in mei 2013 concurrentie van Albert Heijn. In het kader van de grote reorganisatie bij Delhaize België liet de directie intussen weten haar supermarkt in het winkelcentrum te zullen sluiten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.