Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens | RetailDetail

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Supermarktketens mogen hun winkels al vanaf 6 uur 's ochtends en tot 23u 's avonds hun winkels bevoorraden, als ze daarvoor stille vrachtwagens gebruiken. Dat is het resultaat van een succesvol proefproject.

Minder files

Met het uitbreiden van de leveringsuren hoopt Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege om de filelast in de spitsuren gedeeltelijk terug te dringen: "De proefprojecten waren een groot succes. De vrachtwagens konden de supermarkten in de dagrand veel vlotter bereiken, omdat er geen files waren."

 

Winkels die vroeg of laat hun leveringen willen doen, moeten wel voldoen aan enkele voorwaarden. Zo moet er gebruik gemaakt worden van geluidsarm materiaal en moeten de winkels voorzien zijn van geluidsarme laad- en loskades.

 

Colruyt is alvast van plan om vanaf volgend jaar aan de slag te gaan in de vroeg en late uren van de dag. "Wij hebben 3,5 miljoen euro geïnvesteerd in geluidsarme materialen en een opleiding waarbij onze chauffeurs hebben geleerd hoe ze 's morgens en 's avonds zo stil mogelijk hun werk kunnen doen", aldus directeur logistiek Ivan Van de Bril.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.