Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens | RetailDetail

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Supermarktketens mogen hun winkels al vanaf 6 uur 's ochtends en tot 23u 's avonds hun winkels bevoorraden, als ze daarvoor stille vrachtwagens gebruiken. Dat is het resultaat van een succesvol proefproject.

Minder files

Met het uitbreiden van de leveringsuren hoopt Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege om de filelast in de spitsuren gedeeltelijk terug te dringen: "De proefprojecten waren een groot succes. De vrachtwagens konden de supermarkten in de dagrand veel vlotter bereiken, omdat er geen files waren."

 

Winkels die vroeg of laat hun leveringen willen doen, moeten wel voldoen aan enkele voorwaarden. Zo moet er gebruik gemaakt worden van geluidsarm materiaal en moeten de winkels voorzien zijn van geluidsarme laad- en loskades.

 

Colruyt is alvast van plan om vanaf volgend jaar aan de slag te gaan in de vroeg en late uren van de dag. "Wij hebben 3,5 miljoen euro geïnvesteerd in geluidsarme materialen en een opleiding waarbij onze chauffeurs hebben geleerd hoe ze 's morgens en 's avonds zo stil mogelijk hun werk kunnen doen", aldus directeur logistiek Ivan Van de Bril.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top