Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens | RetailDetail

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Meer leveringsuren voor stille vrachtwagens

Supermarktketens mogen hun winkels al vanaf 6 uur 's ochtends en tot 23u 's avonds hun winkels bevoorraden, als ze daarvoor stille vrachtwagens gebruiken. Dat is het resultaat van een succesvol proefproject.

Minder files

Met het uitbreiden van de leveringsuren hoopt Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege om de filelast in de spitsuren gedeeltelijk terug te dringen: "De proefprojecten waren een groot succes. De vrachtwagens konden de supermarkten in de dagrand veel vlotter bereiken, omdat er geen files waren."

 

Winkels die vroeg of laat hun leveringen willen doen, moeten wel voldoen aan enkele voorwaarden. Zo moet er gebruik gemaakt worden van geluidsarm materiaal en moeten de winkels voorzien zijn van geluidsarme laad- en loskades.

 

Colruyt is alvast van plan om vanaf volgend jaar aan de slag te gaan in de vroeg en late uren van de dag. "Wij hebben 3,5 miljoen euro geïnvesteerd in geluidsarme materialen en een opleiding waarbij onze chauffeurs hebben geleerd hoe ze 's morgens en 's avonds zo stil mogelijk hun werk kunnen doen", aldus directeur logistiek Ivan Van de Bril.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.