(Publireportage) In mei van dit jaar heeft de Nationale Loterij de Lotto-formule vernieuwd: er zijn nu meer winnaars dan ooit. Dat is goed nieuws voor winkeliers, en zeker in aanloop naar de eindejaarsfeesten, een tijd om gul te zijn, een periode om te delen.
Gesmaakte innovatie
In mei voerde de Nationale Loterij een kleine prijsverhoging door bij Lotto: de prijs voor een rooster ging van 1,25 naar 1,50 euro. Spelers hebben die beperkte prijsstijging goed aanvaard. Uiteindelijk blijft het een klein bedrag en dateerde de vorige prijsstijging al van 2018. Wat kan je de dag van vandaag kopen voor 1,50 euro? Een chocoladereep …
Een andere nieuwigheid is dat de Lucky Lotto Code nu zorgt voor meer winnaars dan ooit: bij iedere trekking 500 winnaars van elk 300 euro en 50.000 winnaars van elk 1,50 euro. Als kers op de taart wint elke laatste zaterdag van de maand een Lotto-speler gegarandeerd een budget van 750.000 euro om zijn/haar droomwoning te realiseren, dit bovenop de Jackpots. Een innovatie van de Lucky Lotto Code die zeer gesmaakt wordt.
Spelers tussen 25 en 45 jaar
Met deze nieuwigheden wil de Nationale Loterij een nieuw publiek aanspreken voor Lotto: “We hebben klassiek een trouwe spelersbasis die we willen verbreden door ook de jeugd aan te spreken. We mikken meer bepaald op spelers tussen 25 en 45 jaar, een leeftijd waarop je denkt aan het stichten van een gezin en het kopen van een huis”, vertelt Arnaud Hermesse, Chief Retail Officer van Nationale Loterij. “Die droomwoning, dat is een WOW-factor die een nieuw type spelers naar jouw zaak leidt.”
Ook hoopt Lotto dat de extra winstkansen trouwe spelers zal aanzetten om wat vaker te spelen. “Meer dan 50.000 gegarandeerde winnaars, dat zorgt ook voor een pak meer spelers in jouw verkooppunt. Al deze winnaars die kleine winstbedragen scoren, spelen meestal meteen opnieuw in jouw zaak. Uiteindelijk is een trekkingsspel niet verslavend, zeer laagdrempelig en leuk. We blijven vernieuwen, en dat doen we al meer dan negentig jaar.”
Grijp de feestelijke kansen van het eindejaar!
Zoals elk jaar voorziet de Nationale Loterij een mooi en feestelijk aanbod in de eindejaarsperiode, een topperiode voor de winkeliers. Met het oog op de feestperiode pakt de Nationale Loterij elk jaar uit met vaste waarden zoals de Krasbomen en Kadoosjes. Aangepast campagnemateriaal voor elk winkeltype plaatst het aanbod in de kijker en geeft de verkoop een mooie boost.
Twee eindejaarstrekkingen zijn voor de speler een mooie gelegenheid om wat extra miljoenen in de wacht te slepen op 24 en 31 december 2025. En voor de winkelier een leuk extraatje voor het eindejaar.
Vergeet niet om je Kadoosjes en Krasbomen leuk uit te stallen om de interesse van je klanten te wekken. Zet er ook voldoende klaar voor een vlotte verkoop. Verdeel vanaf begin december “Lotto Extra”-formulieren onder je klanten om ze de kans te bieden om mee te doen aan één van de twee uitzonderlijke trekkingen van dit eindejaar. Dit zijn allemaal geweldige kansen om je omzet, en bijgevolg ook je commissies, een boost te geven aan het einde van het jaar!



