Metro denkt aan verkoop Inno

Metro denkt aan verkoop Inno

Het Duitse retailconcern Metro Group heeft bevestigd van plan te zijn om zijn warenhuistak Kaufhof te verkopen, inclusief de Belgische tak Inno. Het voert daarrond al gesprekken, maar er is nog geen officieel bod geweest.

Interesse van Signa Retail

Metro Group kwam met het bericht naar buiten nadat bekend werd dat vastgoedinvesteerder Signa Retail interesse had om Kaufhof over te nemen. Die zou een bedrag van ongeveer 2,7 miljard euro over hebben voor het bijna 140 jaar oude Kaufhof, dat in Duitsland 137 filialen heeft. Momenteel staat onze landgenoot Olivier Van den Bossche aan het hoofd van de groep.

 

Als Kaufhof in handen komt van Signa Retail, dan zal het naar alle waarschijnlijkheid samengevoegd worden met Karstadt Warenhaus. Die keten kwam in augustus van vorig jaar in handen van de Oostenrijker Rene Benko, eigenaar van Signa.

 

Beide ketens domineren samen het Duitse warenhuislandschap, maar kunnen zich tegenwoordig moeilijk aanpassen aan de nieuwe online concurrentie. Daarom zijn de resultaten de laatste jaren eerder teleurstellend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top