Metro Group haalt eigen omzetverwachtingen net

Metro Group haalt eigen omzetverwachtingen net

De Duitse Metro Group heeft de beoogde resultaten voor het financiële jaar 2013/2014 behaald, zegt het bedrijf in een persbericht over de financiële resultaten. Het boekte onder andere een kleine vergelijkbare omzetgroei.

63 miljard euro omzet

In het boekjaar 2013/2014 steeg de vergelijkbare omzet van de Duitse Metro Group met 0,1%, maar dat is toch een verbetering tegenover de -1,3% van een jaar eerder. De totale omzet steeg met 1,3% naar 63 miljard euro, wat overeen kwam met de vooropgestelde resultaten. In het vierde kwartaal van Metro's boekjaar steeg de vergelijkbare omzet met 0,7 procent naar 15,1 miljard euro.

 

Bij Metro Cash & Carry steeg de vergelijkbare omzet voor het vijfde kwartaal op rij. Vooral de activiteiten rond het vijftigjarige bestaan in september hadden een positief effect op de resultaten. De omzet voor de divisie kwam in 2013/2014 uit op 30,5 miljard euro.

 

Media-Saturn zag de vergelijkbare omzet dan weer met 1,8% stijgen naar 21 miljard euro. Vooral in Oost-Europa was er sprake van een grote groei: de grootste groeimarkten waren Rusland en Hongarije. Ook de investeringen in multichannel hadden hun effect.

 

Winkelketen Real kreeg dan weer een zware klap te verduren, omwille van de verkoop van de filialen in Oost-Europa. Daardoor viel de omzet met 18,7% terug naar 8,4 miljard euro. Bij Galeria Kaufhof bleef de omzet met 3,1 miljard euro ongeveer gelijk.

 

Op het einde van september 2014 had de Metro Group 2.200 winkels, 21 minder dan een jaar eerder. Het opende 68 filialen, maar sloot er ook 89.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top