Metro Group haalt eigen omzetverwachtingen net

Metro Group haalt eigen omzetverwachtingen net

De Duitse Metro Group heeft de beoogde resultaten voor het financiële jaar 2013/2014 behaald, zegt het bedrijf in een persbericht over de financiële resultaten. Het boekte onder andere een kleine vergelijkbare omzetgroei.

63 miljard euro omzet

In het boekjaar 2013/2014 steeg de vergelijkbare omzet van de Duitse Metro Group met 0,1%, maar dat is toch een verbetering tegenover de -1,3% van een jaar eerder. De totale omzet steeg met 1,3% naar 63 miljard euro, wat overeen kwam met de vooropgestelde resultaten. In het vierde kwartaal van Metro's boekjaar steeg de vergelijkbare omzet met 0,7 procent naar 15,1 miljard euro.

 

Bij Metro Cash & Carry steeg de vergelijkbare omzet voor het vijfde kwartaal op rij. Vooral de activiteiten rond het vijftigjarige bestaan in september hadden een positief effect op de resultaten. De omzet voor de divisie kwam in 2013/2014 uit op 30,5 miljard euro.

 

Media-Saturn zag de vergelijkbare omzet dan weer met 1,8% stijgen naar 21 miljard euro. Vooral in Oost-Europa was er sprake van een grote groei: de grootste groeimarkten waren Rusland en Hongarije. Ook de investeringen in multichannel hadden hun effect.

 

Winkelketen Real kreeg dan weer een zware klap te verduren, omwille van de verkoop van de filialen in Oost-Europa. Daardoor viel de omzet met 18,7% terug naar 8,4 miljard euro. Bij Galeria Kaufhof bleef de omzet met 3,1 miljard euro ongeveer gelijk.

 

Op het einde van september 2014 had de Metro Group 2.200 winkels, 21 minder dan een jaar eerder. Het opende 68 filialen, maar sloot er ook 89.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top