Metro Group op zoek naar kleinere overnamemogelijkheden

Metro Group op zoek naar kleinere overnamemogelijkheden

De Duitse Metro Group is op zoek naar kleine en middelgrote bedrijven, die mogelijk kunnen worden overgenomen. Metro Group beschikt momenteel immers over flink wat geld door de verkoop van onder andere Galeria Kaufhof.

Nog geen concrete plannen

Alles samen heeft Metro Group momenteel ongeveer 2 miljard euro aan beschikbare fondsen, die kunnen gebruikt worden voor overnames. Daarbij zal er echter niet gekeken worden naar grote bedrijven, maar eerder naar kleinere opportuniteiten. Dat heeft CEO Olaf Koch laten verstaan aan Reuters. Hij voegde er ook meteen aan toe dat er nog geen concrete doelwitten zijn.


De Duitse groep wist al die fondsen onder andere te verzamelen met de verkoop van de Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof. Daarnaast deed het ook zijn Vietnamese activiteiten van de hand.


Eerder investeerde Metro Group al in het Nederlandse platform iBood.com, dat sinds april onderdeel is van dochteronderneming Media Saturn Holding. iBood.com gebruikte het extra geld dat het kreeg toegestopt van Metro Group om de website volledig te vernieuwen, en zich zo klaar te maken voor een verdere internationale expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top