Metro Group op zoek naar kleinere overnamemogelijkheden

Metro Group op zoek naar kleinere overnamemogelijkheden

De Duitse Metro Group is op zoek naar kleine en middelgrote bedrijven, die mogelijk kunnen worden overgenomen. Metro Group beschikt momenteel immers over flink wat geld door de verkoop van onder andere Galeria Kaufhof.

Nog geen concrete plannen

Alles samen heeft Metro Group momenteel ongeveer 2 miljard euro aan beschikbare fondsen, die kunnen gebruikt worden voor overnames. Daarbij zal er echter niet gekeken worden naar grote bedrijven, maar eerder naar kleinere opportuniteiten. Dat heeft CEO Olaf Koch laten verstaan aan Reuters. Hij voegde er ook meteen aan toe dat er nog geen concrete doelwitten zijn.


De Duitse groep wist al die fondsen onder andere te verzamelen met de verkoop van de Duitse warenhuisketen Galeria Kaufhof. Daarnaast deed het ook zijn Vietnamese activiteiten van de hand.


Eerder investeerde Metro Group al in het Nederlandse platform iBood.com, dat sinds april onderdeel is van dochteronderneming Media Saturn Holding. iBood.com gebruikte het extra geld dat het kreeg toegestopt van Metro Group om de website volledig te vernieuwen, en zich zo klaar te maken voor een verdere internationale expansie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top