Metro Group wil verder internationaal uitbreiden

Metro Group wil verder internationaal uitbreiden

De Duitse Metro Group wil de komende tijd verder investeren in de uitbreiding van Media Markt en Saturn buiten Duitsland. Het zal daarvoor het geld gebruiken dat het verdiende aan de verkoop van Galeria Kaufhof.

Oude winkels moderniseren

CEO Olaf Koch zei in een interview met WirtschaftsWoche dat de groep denkt aan de uitbreiding van Media Markt en Saturn, maar ook bij Metro Cash & Carry staan nieuwe winkels op de planning. Daarbij wordt ook gekeken naar nieuwe markten. Er zal ook extra geïnvesteerd worden in de online afdelingen van Metro Group en oude winkels zullen gemoderniseerd worden.

 

Ook Hudson's Bay, de Canadese overnemer van Galeria Kaufhof, heeft ook al te kennen gegeven de online activiteiten van de warenhuisketen 'agressief' uit te breiden. Het hoopt dankzij de fysieke winkels een streepje voor te hebben op de pure online spelers, zoals Amazon. E-commerce groeit snel in Duitsland en is voor Amazon zelfs de tweede grootste markt ter wereld, na de Verenigde Staten, maar lokale ketens lopen nog achter met de integratie van online shoppen in de winkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top