Metro wil nieuwe winkel in Charleroi

Metro wil nieuwe winkel in Charleroi

De Duitse keten Metro is op zoek naar een locatie voor een nieuwe vestiging in Charleroi. Het Henegouwse filiaal zou de tiende Metro in België worden en zou begin 2017 de deuren moeten openen.

Geen concurrentie voor Makro

Metro is daarvoor op zoek naar een locatie waar het een winkel kan vestigen met een oppervlakte van 3.000 m². In de nieuwe vestiging, goed voor een investering van 7 tot 10 miljoen euro, zouden 45 Karolingers een job vinden. Momenteel is de keten nog in contact met de stad Charleroi in de zoektocht naar een geschikte locatie.

 

De Metro Group gelooft niet dat de komst van Metro naar Charleroi een probleem zal vormen voor zusterketen Makro, die al aanwezig is in Charleroi. Metro is volledig gericht op horeca-professionals en volgens de woordvoerder van Metro trekt die keten dagelijks dan ook een pak minder klanten dan Makro.

 

Metro Group wil zich momenteel focussen op de uitbreiding van het merk Metro in België. Een nieuwe vestiging van Makro staat momenteel niet op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Back to top