Mister Spex opent winkels in Duitsland | RetailDetail

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex opent winkels in Duitsland

Mister Spex breidt uit in Duitsland: de van oorsprong online opticien begint binnenkort een tweede winkel in Berlijn en trekt vervolgens naar Bochum, Dortmund, Bremen en Oberhausen. De formule heeft in de nieuwe eigen winkels opgeleide opticiens die de klanten adviseren.

 

Groeien in Nederland en België

Mister Spex wil tevens online verder groeien in Nederland en België. De optiekformule is in Nederland nu ruim anderhalf jaar aanwezig met haar online verkoopservice. Nederland is, samen met de Belgische en Deense markt, in het vizier voor een verdere groei van de online brillenmarkt, vertelt Sarah Hennecke, country manager UK & The Netherlands in een interview in RetailDetail Magazine van maart.

 

De online opticien brengt brillen op sterkte voor transparante en aantrekkelijke prijzen. Klanten maken daarnaast gebruik van diensten zoals oogtests en contactlenzenmetingen. Mister Spex werkt voor deze online service samen met 550 lokale partners in Europa. De formule werkt ook aan een uitbreiding van de online ondersteuning via Facebook en Instagram. Klanten kunnen dan hun vrienden raadplegen bij het kiezen van een bril.

 

Mister Spex

Mister Spex is een online brillenformule met een assortiment van rond 7.000 lenzen, lees- en zonnebrillen van merken als Tom Ford, Gucci, Rayban en het eigen merk Mister Spex. Het multi-channelbedrijf uit Berlijn, dat actief is in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk, Spanje, Zwitserland en Groot-Brittannië, telt in totaal twee miljoen klanten. De brillen worden in het eigen atelier van Mister Spex in Berlijn afgewerkt en gecontroleerd.


Bij Mister Spex GmbH, dat in 2009 startte, werken momenteel 400 mensen. Het bedrijf geeft geen actuele cijfers, maar behaalde in 2013 een omzet van 47 miljoen euro. Deze klom in 2014 naar 65 miljoen euro en ligt momenteel boven de 100 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.

Gratis verzending voor leden Bol.com Select

08/08/2018

In navolging van Amazon voert Bol.com zijn lidmaatschapsservice op: Select-leden kunnen nu het hele assortiment gratis bezorgd krijgen. Althans, als ze de lidmaatschapskost betalen.