Mobiel betalen mogelijk in alle winkels van Colruyt

Mobiel betalen mogelijk in alle winkels van Colruyt

Klanten kunnen voortaan met hun smartphone betalen in bijna alle winkels van de verschillende formules binnen de Colruyt Group. Daarmee wordt een test, die sinds het begin van het jaar loopt bij twintig winkels, landelijk uitgerold.

"Op termijn winkelen met enkel smartphone"

"Het project is goed van start gegaan en we zijn zeer tevreden met de eerste resultaten. Gezien de voordelen voor de klanten verwachten we dat mobiel betalen de komende jaren gestaag populairder gaat worden. Zeker als je weet dat aan de betaalapplicatie ook aanbiedingen, kortingkaarten, klantenkaarten e.d. gekoppeld kunnen worden. Op termijn zou je dus kunnen gaan winkelen met alleen nog je smartphone op zak, zonder portefeuille met cash, betaal- of klantenkaarten", zegt projectverantwoordelijke Michel Van Mello.

 

Om mobiel te betalen moeten klanten de SEQR-app downloaden. Aan de kassa moeten ze dan enkel een QR-code scannen met de app, waarna ze het bedrag moeten bevestigen met een pincode. Het bedrag zal na twee dagen van de rekening van de klant afgeschreven worden. Klanten kunnen via de app ook eenvoudig de geschiedenis van hun bestellingen bij houden. Om het mobiel betalen ook bij een mindere mobiele verbinding te verzekeren, is er ook gratis Wi-Fi voorzien in alle winkels.

 

In België zijn er al verschillende ketens waar met SEQR kan betaald worden: zo is de app al bruikbaar bij vestigingen van Aveve, McDonald's en Panos. Een flink aantal apothekers maken ook al gebruik van de app. Het mobiele betalen bij Delhaize gebeurt via een concurrerend systeem van Worldline.

Tags: