"Mobiliteitsstudie Uplace is niets waard" | RetailDetail

"Mobiliteitsstudie Uplace is niets waard"

"Mobiliteitsstudie Uplace is niets waard"

Enkele verkeersexperts hebben de studie die de Vlaamse regering heeft gebruikt om het ruimtelijk plan rond Uplace Machelen goed te keuren met de grond gelijk gemaakt. Volgens hen kan ze dan ook niet gebruikt worden om mobiliteitsproblemen in te schatten.

Verouderde cijfers

De drie verkeersexperts, Dirk Lauwers, Kobe Boussauw en Ward Ronse, hebben in opdracht van de stad Vilvoorde de studie doorgelicht. Daarbij komen ze tot de conclusie dat de studie heel wat fouten bevat en bovendien gebruik maakt van onjuiste of verouderde verkeerscijfers. Volgens hen wordt de verkeersproblematiek zo schromelijk onderschat.

 

Binnen politieke kringen zijn ze niet verbaasd over de evaluatie. "De Antea-studie is de naam studie nauwelijks waard. Ze werd besteld bij een studiebureau dat nauw betrokken is bij Uplace zelf, werd opgesteld door twee personen, telt slechts 17 pagina's en kreeg geen kwaliteitscheck. Nu blijkt dat die studie ook inhoudelijk niets voorstelt", zegt Vlaams parlementslid Joris Vandenbroucke (SP.A) aan Knack.

 

De stad Vilvoorde zal de nieuwe studie alvast gebruiken om een bezwaarschrift in te dienen tegen de komst van Uplace. Dezelfde studie kreeg eerder ook al heel wat kritiek te verduren, omdat er mogelijk sprake was van belangenvermenging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Back to top