Mobistar stopt verkoop aan The Phone House | RetailDetail

Mobistar stopt verkoop aan The Phone House

Mobistar stopt verkoop aan The Phone House

Vanaf 1 oktober zal de Belgische consument niet langer bij The Phone House terecht kunnen voor abonnementen en prepaid belkaarten van Mobistar. De mobiele operator heeft het contract niet verlengd, waarmee een eind komt aan een samenwerking van 16 jaar.

The Phone House = Belgacom

Vanaf 1 oktober verkopen de 50 Belgische vestigingen van The Phone House geen abonnementen en voorafbetaalde belkaarten van Mobistar meer, zo melden De Tijd en L'Echo. De voorwaarden die The Phone House biedt, "komen niet overeen met onze verwachtingen", geeft CEO Jean-Marc Harion als verklaring.

 

Het feit dat The Phone House sinds 2012 eigendom is van grote concurrent Belgacom-Proximus zal ook wel meegespeeld hebben, want - zo zegt hij nog - "in een tijd waarin de klantenervaring het verschil maakt, moeten we maken dat verkopers onze producten goed kennen, de noden van de klanten begrijpen en een goede lokale dienstverlening verzekeren."

 

"Meer inzetten op eigen distributiekanalen"

Mobistar wil zich vanaf nu meer concentreren op zijn eigen distributiekanalen. Zo nam Mobistar in 35 Belgische Carrefour-hypermarkten de 'telecom shop-in-shops' over en nam de groep ook delen van de reseller Euphony over, die in april failliet ging. Voorts is de operator ook volop bezig met de vernieuwing en modernisering van zijn 'Mobistar Centers'.

 

The Phone House zegt de beslissing te betreuren, maar vast te houden aan de strategie om voor verschillende operatoren te werken. De producten van de derde grote speler op de Belgische markt, BASE, blijven er tot nader order wel te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.