Mobistar stopt verkoop aan The Phone House

Mobistar stopt verkoop aan The Phone House

Vanaf 1 oktober zal de Belgische consument niet langer bij The Phone House terecht kunnen voor abonnementen en prepaid belkaarten van Mobistar. De mobiele operator heeft het contract niet verlengd, waarmee een eind komt aan een samenwerking van 16 jaar.

The Phone House = Belgacom

Vanaf 1 oktober verkopen de 50 Belgische vestigingen van The Phone House geen abonnementen en voorafbetaalde belkaarten van Mobistar meer, zo melden De Tijd en L'Echo. De voorwaarden die The Phone House biedt, "komen niet overeen met onze verwachtingen", geeft CEO Jean-Marc Harion als verklaring.

 

Het feit dat The Phone House sinds 2012 eigendom is van grote concurrent Belgacom-Proximus zal ook wel meegespeeld hebben, want - zo zegt hij nog - "in een tijd waarin de klantenervaring het verschil maakt, moeten we maken dat verkopers onze producten goed kennen, de noden van de klanten begrijpen en een goede lokale dienstverlening verzekeren."

 

"Meer inzetten op eigen distributiekanalen"

Mobistar wil zich vanaf nu meer concentreren op zijn eigen distributiekanalen. Zo nam Mobistar in 35 Belgische Carrefour-hypermarkten de 'telecom shop-in-shops' over en nam de groep ook delen van de reseller Euphony over, die in april failliet ging. Voorts is de operator ook volop bezig met de vernieuwing en modernisering van zijn 'Mobistar Centers'.

 

The Phone House zegt de beslissing te betreuren, maar vast te houden aan de strategie om voor verschillende operatoren te werken. De producten van de derde grote speler op de Belgische markt, BASE, blijven er tot nader order wel te koop.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Back to top