Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp | RetailDetail

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Na de aardbeving in Nepal schieten de solidariteitsacties als paddenstoelen uit de grond. Zara-moederbedrijf Inditex schenkt alvast 1,2 miljoen euro voor noodhulp, terwijl Coca-Cola en Unilever ter plaatse hulp bieden.

Inditex schenkt 1,2 miljoen euro

De Spaanse textielreus Inditex heeft als een van de eerste grote moderetailers gereageerd op de wereldwijde vraag naar hulp voor de slachtoffers van de zware aardbeving in Nepal, waarbij meer dan 4.000 mensen het leven lieten.

 

Het concern boven ketens als Zara, Stradivarius en Massimo Dutti, schonk zopas 1,2 miljoen euro aan drie internationale hulporganisaties. Het Rode Kruis krijgt 500.000 euro voor tenten, dekens en gezondheidszorg. Oxfam ontvangt eveneens een half miljoen euro om onder meer proper water en sanitair te verzorgen, terwijl Caritas 200.000 euro ontvangt voor de eerste voedsel- en drankbedelingen.

 

Unilever en Coca-Cola ter plaatse

Ook multinationals Unilever en Coca-Cola springen in de bres voor de getroffen bevolking. Beide bedrijven hebben fabrieken in Nepal, maar die werden zelf niet getroffen door de aardbeving.

 

Coca-Cola legde meteen de productie stil en stelde zijn knowhow en infrastructuur ter beschikking om de getroffen regio zo snel mogelijk van vers drinkwater te voorzien. Unilever liet weten "alles te doen wat mogelijk is om, in samenwerking met de Verenigde Naties en wereldwijde NGO-partners, producten en expertise ter beschikking te stellen om de noden zo snel mogelijk te lenigen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.