Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Na de aardbeving in Nepal schieten de solidariteitsacties als paddenstoelen uit de grond. Zara-moederbedrijf Inditex schenkt alvast 1,2 miljoen euro voor noodhulp, terwijl Coca-Cola en Unilever ter plaatse hulp bieden.

Inditex schenkt 1,2 miljoen euro

De Spaanse textielreus Inditex heeft als een van de eerste grote moderetailers gereageerd op de wereldwijde vraag naar hulp voor de slachtoffers van de zware aardbeving in Nepal, waarbij meer dan 4.000 mensen het leven lieten.

 

Het concern boven ketens als Zara, Stradivarius en Massimo Dutti, schonk zopas 1,2 miljoen euro aan drie internationale hulporganisaties. Het Rode Kruis krijgt 500.000 euro voor tenten, dekens en gezondheidszorg. Oxfam ontvangt eveneens een half miljoen euro om onder meer proper water en sanitair te verzorgen, terwijl Caritas 200.000 euro ontvangt voor de eerste voedsel- en drankbedelingen.

 

Unilever en Coca-Cola ter plaatse

Ook multinationals Unilever en Coca-Cola springen in de bres voor de getroffen bevolking. Beide bedrijven hebben fabrieken in Nepal, maar die werden zelf niet getroffen door de aardbeving.

 

Coca-Cola legde meteen de productie stil en stelde zijn knowhow en infrastructuur ter beschikking om de getroffen regio zo snel mogelijk van vers drinkwater te voorzien. Unilever liet weten "alles te doen wat mogelijk is om, in samenwerking met de Verenigde Naties en wereldwijde NGO-partners, producten en expertise ter beschikking te stellen om de noden zo snel mogelijk te lenigen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top