Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Multinationals schieten slachtoffers aardbeving Nepal ter hulp

Na de aardbeving in Nepal schieten de solidariteitsacties als paddenstoelen uit de grond. Zara-moederbedrijf Inditex schenkt alvast 1,2 miljoen euro voor noodhulp, terwijl Coca-Cola en Unilever ter plaatse hulp bieden.

Inditex schenkt 1,2 miljoen euro

De Spaanse textielreus Inditex heeft als een van de eerste grote moderetailers gereageerd op de wereldwijde vraag naar hulp voor de slachtoffers van de zware aardbeving in Nepal, waarbij meer dan 4.000 mensen het leven lieten.

 

Het concern boven ketens als Zara, Stradivarius en Massimo Dutti, schonk zopas 1,2 miljoen euro aan drie internationale hulporganisaties. Het Rode Kruis krijgt 500.000 euro voor tenten, dekens en gezondheidszorg. Oxfam ontvangt eveneens een half miljoen euro om onder meer proper water en sanitair te verzorgen, terwijl Caritas 200.000 euro ontvangt voor de eerste voedsel- en drankbedelingen.

 

Unilever en Coca-Cola ter plaatse

Ook multinationals Unilever en Coca-Cola springen in de bres voor de getroffen bevolking. Beide bedrijven hebben fabrieken in Nepal, maar die werden zelf niet getroffen door de aardbeving.

 

Coca-Cola legde meteen de productie stil en stelde zijn knowhow en infrastructuur ter beschikking om de getroffen regio zo snel mogelijk van vers drinkwater te voorzien. Unilever liet weten "alles te doen wat mogelijk is om, in samenwerking met de Verenigde Naties en wereldwijde NGO-partners, producten en expertise ter beschikking te stellen om de noden zo snel mogelijk te lenigen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top