Nettowinst Carrefour met kwart de hoogte in

Nettowinst Carrefour met kwart de hoogte in

De Franse supermarktketen Carrefour heeft zijn nettowinst vorig jaar zien stijgen met 24,1% naar 1,18 miljard euro. Dat nieuws werd bekend gemaakt in een periode waarin het bedrijf nog steeds zijn CEO moet missen.

Goede prestaties in Latijns-Amerika

De operationele winst van het bedrijf steeg naar 2,39 miljard euro, wat ongeveer het bedrag is dat werd verwacht door de analisten. Vooral in Latijns-Amerika blijft Carrefour goed presteren: daar steeg de operationele winst met 23,2%.

 

Ondertussen blijft Carrefour wel een onthoofd bedrijf: Carrefour meldde gisteren dat CEO Georges Plassat nog tot eind april zijn functie niet zal kunnen uitoefenen. Eind februari moest Plassat een operatie ondergaan, maar er werd geen melding gemaakt over de reden voor de operatie.

 

Analisten vragen zich ondertussen af of Plassat ooit nog aan het hoofd van het bedrijf zal komen te staan. Indien Carrefour definitief afscheid zou moeten nemen van zijn CEO, dan zou dat een bijzonder spijtige zaak zijn voor de keten: Plassat wordt immers aanzien als de grote man achter de ommekeer van de laatste jaren bij Carrefour.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top