Nettowinst Carrefour met kwart de hoogte in

Nettowinst Carrefour met kwart de hoogte in

De Franse supermarktketen Carrefour heeft zijn nettowinst vorig jaar zien stijgen met 24,1% naar 1,18 miljard euro. Dat nieuws werd bekend gemaakt in een periode waarin het bedrijf nog steeds zijn CEO moet missen.

Goede prestaties in Latijns-Amerika

De operationele winst van het bedrijf steeg naar 2,39 miljard euro, wat ongeveer het bedrag is dat werd verwacht door de analisten. Vooral in Latijns-Amerika blijft Carrefour goed presteren: daar steeg de operationele winst met 23,2%.

 

Ondertussen blijft Carrefour wel een onthoofd bedrijf: Carrefour meldde gisteren dat CEO Georges Plassat nog tot eind april zijn functie niet zal kunnen uitoefenen. Eind februari moest Plassat een operatie ondergaan, maar er werd geen melding gemaakt over de reden voor de operatie.

 

Analisten vragen zich ondertussen af of Plassat ooit nog aan het hoofd van het bedrijf zal komen te staan. Indien Carrefour definitief afscheid zou moeten nemen van zijn CEO, dan zou dat een bijzonder spijtige zaak zijn voor de keten: Plassat wordt immers aanzien als de grote man achter de ommekeer van de laatste jaren bij Carrefour.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top