Nicolas Lambert nieuwe voorzitter STIMA

Nicolas Lambert nieuwe voorzitter STIMA

STIMA, de vroegere Stichting Marketing, krijgt op 1 januari een nieuwe voorzitter. Dan volgt Nicolas Lambert merkenpionier Thierry Cattoir op. Die leidde 's lands grootste vereniging van marketingprofessionals sinds januari 2013.

Ex-Unilever, AB InBev en Alken Maes

De 45-jarige Nicolas Lambert, afgestudeerd als handelsingenieur, startte zijn loopbaan bij Unilever, waar hij 10 jaar lang aan de slag bleef. Daarna trok hij naar de bierwereld: hij was drie jaar actief bij AB InBev, waar hij marketingmanager 'pils' voor België en Luxemburg was, en verhuisde dan voor vier jaar naar Alken-Maes (Heineken).

 

In 2010 werd hij door STIMA en Trends verkozen tot 'Marketer of the Year' en door UBA en Pub Magazine tot 'Advertiser Personality of the Year'. Sinds 2011 is Nicolas Lambert Strategy Director bij Darwin BBDO en gastdocent aan de Louvain School of Management.

 

Met haar duizend leden is STIMA de grootste vereniging van marketingprofessionals in België. De vereniging organiseert onder meer het jaarlijkse Marketingcongres en is ook de drijvende kracht achter awards als de 'Marketer of the Year' - titel die dit jaar naar Anouk Lagae van Duvel Moortgat ging - en recent nog de allereerste 'Belgium's New Brand of the Year', die begin deze maand naar Wasbar ging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top