Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

De Duitse supermarktketen Aldi test in de buurt van Karlsruhe bij twee vestigingen een nieuw concept, waarmee Aldi iets dichter bij de standaard supermarkt komt en weer iets meer weg stapt van de traditionele discounter.

Hoogwaardiger

Zo zijn de winkels hoogwaardiger ingericht dan normaal bij Aldi (Süd) en ook binnen het assortiment worden nieuwe accenten gelegd, bijvoorbeeld bij groenten en fruit. In de winkels krijgen klanten ook meer informatie over de producten die ze kopen. De bedoeling is dat winkelen voor de klant bij Aldi aangenamer en eenvoudiger moet worden. In dat opzicht is er voortaan ook een toilet voor klanten en is er een koffieautomaat te vinden achter de kassa's.

 

Met de opwaardering van het eigen concept hoopt Aldi de veranderingen binnen het gedrag van de consument op te vangen en zo verloren klanten terug te winnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top