Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

Nieuw Aldi-concept stapt verder weg van discount

De Duitse supermarktketen Aldi test in de buurt van Karlsruhe bij twee vestigingen een nieuw concept, waarmee Aldi iets dichter bij de standaard supermarkt komt en weer iets meer weg stapt van de traditionele discounter.

Hoogwaardiger

Zo zijn de winkels hoogwaardiger ingericht dan normaal bij Aldi (Süd) en ook binnen het assortiment worden nieuwe accenten gelegd, bijvoorbeeld bij groenten en fruit. In de winkels krijgen klanten ook meer informatie over de producten die ze kopen. De bedoeling is dat winkelen voor de klant bij Aldi aangenamer en eenvoudiger moet worden. In dat opzicht is er voortaan ook een toilet voor klanten en is er een koffieautomaat te vinden achter de kassa's.

 

Met de opwaardering van het eigen concept hoopt Aldi de veranderingen binnen het gedrag van de consument op te vangen en zo verloren klanten terug te winnen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top