Nieuw retailconcept: huur eens een winkelrek

Nieuw retailconcept: huur eens een winkelrek

Nu vrijdag opent het Finse winkelconcept Rekhet zijn deuren in Wilrijk. Particulieren en bedrijven kunnen er op weekbasis een rek huren voor alle mogelijke spullen die ze willen verkopen.

Eerste van mogelijk 25 'Rekhet'-vestigingen

Rekhet is een voor ons land gloednieuw winkelconcept waarvoor de Limburgse ondernemers John en Ruud Van Eckeren de mosterd haalden in Finland. Beide broers runden vroeger videotheekketen Circle, maar moesten na de teloorgang van die sector op zoek naar een anderproject.

 

In Finland botsten ze op een winkelformule waarbij mensen één of meerdere rekken in een winkelpand huren op weekbasis. Een particulier die tweedehandsgoederen kwijt wil, een schoenenwinkel die van overtollige stock af wil, een creatieveling die handgemaakte juweeltjes wil verkopen of een veilinghuis dat spullen uit faillissementen wil aanbieden: iedereen kan bij Rekhet naar eigen goeddunken zijn rekruimte invullen.

 

De winkelbezoeker die iets van deze rekken wil kopen, rekent gewoon af aan de kassa, waarna Rekhet de inkomsten doorstort aan de huurder van het rek. Een rek is één meter breed, 60 centimeter diep en 2,10 meter hoog en kost 25 euro per week.

 

De ondernemers zijn razend ambitieus: na de opening van de eerste winkel, nu vrijdag aan de Boomsesteenweg in Antwerpen, willen ze nog 24 vestigingen starten, te beginnen in 'hun' Limburg. "Wij geven ons drie jaar om rendabel te zijn", zegt John Van Eckeren aan persbureau Belga. "Tegen dan hopen we dat Rekhet net zo'n ontmoetingsplaats wordt als in Finland. Daar zijn het erg kwalitatieve winkels, waarin mensen die ooit in hoofd- of in bijberoep met een eigen zaak willen starten, op kleinere schaal hun kans wagen. Dit zonder te moeten betalen voor personeel of andere kosten. De ideale springplank dus."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top