Nieuw retailconcept: huur eens een winkelrek | RetailDetail

Nieuw retailconcept: huur eens een winkelrek

Nieuw retailconcept: huur eens een winkelrek

Nu vrijdag opent het Finse winkelconcept Rekhet zijn deuren in Wilrijk. Particulieren en bedrijven kunnen er op weekbasis een rek huren voor alle mogelijke spullen die ze willen verkopen.

Eerste van mogelijk 25 'Rekhet'-vestigingen

Rekhet is een voor ons land gloednieuw winkelconcept waarvoor de Limburgse ondernemers John en Ruud Van Eckeren de mosterd haalden in Finland. Beide broers runden vroeger videotheekketen Circle, maar moesten na de teloorgang van die sector op zoek naar een anderproject.

 

In Finland botsten ze op een winkelformule waarbij mensen één of meerdere rekken in een winkelpand huren op weekbasis. Een particulier die tweedehandsgoederen kwijt wil, een schoenenwinkel die van overtollige stock af wil, een creatieveling die handgemaakte juweeltjes wil verkopen of een veilinghuis dat spullen uit faillissementen wil aanbieden: iedereen kan bij Rekhet naar eigen goeddunken zijn rekruimte invullen.

 

De winkelbezoeker die iets van deze rekken wil kopen, rekent gewoon af aan de kassa, waarna Rekhet de inkomsten doorstort aan de huurder van het rek. Een rek is één meter breed, 60 centimeter diep en 2,10 meter hoog en kost 25 euro per week.

 

De ondernemers zijn razend ambitieus: na de opening van de eerste winkel, nu vrijdag aan de Boomsesteenweg in Antwerpen, willen ze nog 24 vestigingen starten, te beginnen in 'hun' Limburg. "Wij geven ons drie jaar om rendabel te zijn", zegt John Van Eckeren aan persbureau Belga. "Tegen dan hopen we dat Rekhet net zo'n ontmoetingsplaats wordt als in Finland. Daar zijn het erg kwalitatieve winkels, waarin mensen die ooit in hoofd- of in bijberoep met een eigen zaak willen starten, op kleinere schaal hun kans wagen. Dit zonder te moeten betalen voor personeel of andere kosten. De ideale springplank dus."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.