Nieuwe centrummanager voor Sint-Katelijne-Waver | RetailDetail

Nieuwe centrummanager voor Sint-Katelijne-Waver

Nieuwe centrummanager voor Sint-Katelijne-Waver

In Sint-Katelijne-Waver heeft de vzw Winkelpromotie Philip Peeters aangeduid als de nieuwe centrummanager voor de gemeente. Hij moet het winkelgebeuren in de regio heel wat aantrekkelijker maken.

Digitaal en fysiek uitspelen

“Sint-Katelijne-Waver heeft heel wat troeven. Die moeten we ten volle uitspelen”, zegt Philip Peeters aan Made in Mechelen. Dat zal verder gebeuren onder de naam Skwinkel en dat zowel digitaal als in de fysieke winkels: “Onze acties zullen zo veel mogelijk via de digitale kanalen en bij onze aangesloten winkeliers te vinden zijn.”

 

Daarnaast wil Peeters ook de verschillende toeristische pluspunten van de regio in de verf zetten, om zo meer klanten naar Sint-Katelijne-Waver te lokken. “We leven in een groentestreek, er zijn tal van mooie wandelingen en we hebben één van de mooiste wintertuinen van Europa. Deze sterktes willen we commercialiseren met de handelaars”, aldus Peeters.

 

Om het aanbod nog verder uit te breiden wordt er ook nog gezocht naar nieuwe winkels die zich willen aansluiten bij Skwinkel. “Een leuke boekhandel, hippe kledingwinkel of interessante kunsthandelaar staan alvast op ons verlanglijstje. Maar ook andere starters die zich willen vestigen, kunnen contact opnemen met de centrummanager om hun idee te bespreken.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.