Nieuwe General Manager voor Unilever Benelux | RetailDetail

Nieuwe General Manager voor Unilever Benelux

Nieuwe General Manager voor Unilever Benelux

Vanaf 1 maart 2016 gaat Conny Braams aan de slag als General Manager van Unilever Benelux. Ze volgt in die positie Frank Weijers op, die omwille van gezondheidsproblemen heeft besloten om terug te treden.

25 jaar ervaring binnen Unilever

Conny Braams heeft al heel wat ervaring opgedaan binnen Unilever. Ze ging al in 1990 aan de slag bij het bedrijf als Product Manager Unox, waarna ze verschillende marketing- en verkoopfuncties in binnen- en buitenland vervulde.


Ze was onder andere Marketing Directeur bij Unilever in Spanje en momenteel is ze aan de slag als Senior Vice President Food Solutions voor de regio Azië, Afrika en het Midden-Oosten. Ze opereert daarbij vanuit Singapore. Die functie vervult ze al sinds oktober 2010.


Unilever Benelux is het moederbedrijf van bekende merken, zoals Axe, Becel, Ben & Jerry's, Bertolli, Dove, Knorr, Lipton en Zwitsal. Alle merken samen hebben een jaaromzet van ruim 1,5 miljard euro in de Benelux, waarmee het de grootste A-merkenfabrikant in de regio is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.