Nieuwe storing bij Worldline | RetailDetail

Nieuwe storing bij Worldline

Nieuwe storing bij Worldline

(update) Door een nieuwe storing bij Worldline konden tal van klanten deze middag 20 minuten lang niet elektronisch betalen. De panne komt enkele dagen vóór Worldline met Unizo en NSZ gaat praten over de schadevergoeding voor de panne twee weken geleden...

Unizo: "Het incident te veel"

Het elektronische betaalverkeer lag door de storing vandaag bijna een half uur plat, waardoor consumenten hun aankopen niet via Bancontact, Visa, MasterCard of andere elektronische betaalmiddelen konden betalen. Bovendien bleek ook het servicenummer van Wordline, dat het betaalverkeer in goede banen moet leiden, onbereikbaar. Worldline-woordvoerder Bram Boriau bevestigde dat er tussen 13u35 en 13u55 een panne was: "Wij hebben zo snel mogelijk de storing opgelost en zijn nu bezig om de impact ervan in kaart te brengen. Over de oorzaak van het defect is nog geen duidelijkheid."

 

De zelfstandigenorganisaties kunnen er alvast niet om lachen: "Ook al betrof het een kortstondig incident, dit is het incident te veel", zegt Christine Mattheeuws van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen. "Bovendien is de timing ervan hoogst ongelukkig. Tussen vrijdag 18 september en zaterdag 26 september kreeg een overgrote meerderheid van de handelaars geen betalingen meer doorgestort van Worldline."

 

Nu vrijdag om 10 uur staat er overleg gepland tussen Worldline en de handelsfederaties. Daarop zullen de betrokkenen, zoals afgesproken met minister Kris Peeters, overleggen over de schadevergoeding voor de vorige panne en manieren bespreken om in de toekomst storingen te vermijden. "Wij zullen ook zeker deze nieuwe storing op tafel leggen en schadevergoeding vragen", zegt ook Unizo-woordvoerder Filip Horemans. "Ook al duurde de panne slechts 20 minuten, dat is 20 minuten te veel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.