Nieuwe storing bij Worldline | RetailDetail

Nieuwe storing bij Worldline

Nieuwe storing bij Worldline

(update) Door een nieuwe storing bij Worldline konden tal van klanten deze middag 20 minuten lang niet elektronisch betalen. De panne komt enkele dagen vóór Worldline met Unizo en NSZ gaat praten over de schadevergoeding voor de panne twee weken geleden...

Unizo: "Het incident te veel"

Het elektronische betaalverkeer lag door de storing vandaag bijna een half uur plat, waardoor consumenten hun aankopen niet via Bancontact, Visa, MasterCard of andere elektronische betaalmiddelen konden betalen. Bovendien bleek ook het servicenummer van Wordline, dat het betaalverkeer in goede banen moet leiden, onbereikbaar. Worldline-woordvoerder Bram Boriau bevestigde dat er tussen 13u35 en 13u55 een panne was: "Wij hebben zo snel mogelijk de storing opgelost en zijn nu bezig om de impact ervan in kaart te brengen. Over de oorzaak van het defect is nog geen duidelijkheid."

 

De zelfstandigenorganisaties kunnen er alvast niet om lachen: "Ook al betrof het een kortstondig incident, dit is het incident te veel", zegt Christine Mattheeuws van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen. "Bovendien is de timing ervan hoogst ongelukkig. Tussen vrijdag 18 september en zaterdag 26 september kreeg een overgrote meerderheid van de handelaars geen betalingen meer doorgestort van Worldline."

 

Nu vrijdag om 10 uur staat er overleg gepland tussen Worldline en de handelsfederaties. Daarop zullen de betrokkenen, zoals afgesproken met minister Kris Peeters, overleggen over de schadevergoeding voor de vorige panne en manieren bespreken om in de toekomst storingen te vermijden. "Wij zullen ook zeker deze nieuwe storing op tafel leggen en schadevergoeding vragen", zegt ook Unizo-woordvoerder Filip Horemans. "Ook al duurde de panne slechts 20 minuten, dat is 20 minuten te veel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Pets Place verkoopt nu ook in België via bol.com

17/04/2018

Pets Place gaat zijn volledige assortiment van huis- en erfdierproducten nu ook via bol.com verkopen. De Nederlandse keten hoopt daarmee ook Belgische klanten te werven en te beleveren vanuit zijn distributiecentrum in Ede.