Nieuwe storing bij Worldline | RetailDetail

Nieuwe storing bij Worldline

Nieuwe storing bij Worldline

(update) Door een nieuwe storing bij Worldline konden tal van klanten deze middag 20 minuten lang niet elektronisch betalen. De panne komt enkele dagen vóór Worldline met Unizo en NSZ gaat praten over de schadevergoeding voor de panne twee weken geleden...

Unizo: "Het incident te veel"

Het elektronische betaalverkeer lag door de storing vandaag bijna een half uur plat, waardoor consumenten hun aankopen niet via Bancontact, Visa, MasterCard of andere elektronische betaalmiddelen konden betalen. Bovendien bleek ook het servicenummer van Wordline, dat het betaalverkeer in goede banen moet leiden, onbereikbaar. Worldline-woordvoerder Bram Boriau bevestigde dat er tussen 13u35 en 13u55 een panne was: "Wij hebben zo snel mogelijk de storing opgelost en zijn nu bezig om de impact ervan in kaart te brengen. Over de oorzaak van het defect is nog geen duidelijkheid."

 

De zelfstandigenorganisaties kunnen er alvast niet om lachen: "Ook al betrof het een kortstondig incident, dit is het incident te veel", zegt Christine Mattheeuws van het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen. "Bovendien is de timing ervan hoogst ongelukkig. Tussen vrijdag 18 september en zaterdag 26 september kreeg een overgrote meerderheid van de handelaars geen betalingen meer doorgestort van Worldline."

 

Nu vrijdag om 10 uur staat er overleg gepland tussen Worldline en de handelsfederaties. Daarop zullen de betrokkenen, zoals afgesproken met minister Kris Peeters, overleggen over de schadevergoeding voor de vorige panne en manieren bespreken om in de toekomst storingen te vermijden. "Wij zullen ook zeker deze nieuwe storing op tafel leggen en schadevergoeding vragen", zegt ook Unizo-woordvoerder Filip Horemans. "Ook al duurde de panne slechts 20 minuten, dat is 20 minuten te veel."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.