Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Het Belgische babymerk Noukie's neemt zes winkels over van de Parijse keten "Le Monde de Bébé". In één klap verviervoudigt de groep zijn retailaanwezigheid in de Franse hoofdstad.

Van knuffel tot complete babywereld

De panden liggen in enkele van de meest prestigieuze arrondissementen van de Franse hoofdstad en krijgen binnenkort allemaal een nieuwe look aangemeten, in de kleuren van Noukie's. Ze zullen de collectie voor overdag en 's nachts aanbieden. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

 

Het verhaal van Noukie's startte in 1996 met "de creatie van een superzachte knuffel met korte haren en geborduurde oogjes, om zowel de veiligheid als de hygiëne te verzekeren". De eerste knuffel kreeg er al gauw enkele vriendjes bij, die twee jaar later opdoken op bedlinnen- en kledingcollecties voor baby's.

 

In 2004 opende Noukie's een eerste eigen winkel in Brussel en twee in Parijs. Twee jaar later kregen de knuffels een 3D-animatiereeks, die intussen in meer dan 163 landen te zien was. In 2010 zette Noukie's dan de stap naar volledige babykamers.

 

Noukie's is vandaag aanwezig in 32 landen wereldwijd, via een netwerk van eigen winkels en geselecteerde multimerkenboetieks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top