Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Het Belgische babymerk Noukie's neemt zes winkels over van de Parijse keten "Le Monde de Bébé". In één klap verviervoudigt de groep zijn retailaanwezigheid in de Franse hoofdstad.

Van knuffel tot complete babywereld

De panden liggen in enkele van de meest prestigieuze arrondissementen van de Franse hoofdstad en krijgen binnenkort allemaal een nieuwe look aangemeten, in de kleuren van Noukie's. Ze zullen de collectie voor overdag en 's nachts aanbieden. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

 

Het verhaal van Noukie's startte in 1996 met "de creatie van een superzachte knuffel met korte haren en geborduurde oogjes, om zowel de veiligheid als de hygiëne te verzekeren". De eerste knuffel kreeg er al gauw enkele vriendjes bij, die twee jaar later opdoken op bedlinnen- en kledingcollecties voor baby's.

 

In 2004 opende Noukie's een eerste eigen winkel in Brussel en twee in Parijs. Twee jaar later kregen de knuffels een 3D-animatiereeks, die intussen in meer dan 163 landen te zien was. In 2010 zette Noukie's dan de stap naar volledige babykamers.

 

Noukie's is vandaag aanwezig in 32 landen wereldwijd, via een netwerk van eigen winkels en geselecteerde multimerkenboetieks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Back to top