Noukie's koopt zes winkels in Parijs | RetailDetail

Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Noukie's koopt zes winkels in Parijs

Het Belgische babymerk Noukie's neemt zes winkels over van de Parijse keten "Le Monde de Bébé". In één klap verviervoudigt de groep zijn retailaanwezigheid in de Franse hoofdstad.

Van knuffel tot complete babywereld

De panden liggen in enkele van de meest prestigieuze arrondissementen van de Franse hoofdstad en krijgen binnenkort allemaal een nieuwe look aangemeten, in de kleuren van Noukie's. Ze zullen de collectie voor overdag en 's nachts aanbieden. Welk bedrag met de overname gemoeid is, werd niet bekendgemaakt.

 

Het verhaal van Noukie's startte in 1996 met "de creatie van een superzachte knuffel met korte haren en geborduurde oogjes, om zowel de veiligheid als de hygiëne te verzekeren". De eerste knuffel kreeg er al gauw enkele vriendjes bij, die twee jaar later opdoken op bedlinnen- en kledingcollecties voor baby's.

 

In 2004 opende Noukie's een eerste eigen winkel in Brussel en twee in Parijs. Twee jaar later kregen de knuffels een 3D-animatiereeks, die intussen in meer dan 163 landen te zien was. In 2010 zette Noukie's dan de stap naar volledige babykamers.

 

Noukie's is vandaag aanwezig in 32 landen wereldwijd, via een netwerk van eigen winkels en geselecteerde multimerkenboetieks.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.