Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal | RetailDetail

Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Fnac heeft zijn cijfers voor het derde kwartaal van 2014 vrijgegeven. Het lijkt daarbij opnieuw aan te knopen met een duurzame groei. Vooral in Frankrijk was er een fikse groei, dankzij een betere onlineverkoop.

Nieuwe strategie werkt

Fnac haalde in het derde kwartaal een omzet van 863 miljoen euro binnen, waarvan 610 miljoen euro in thuisland Frankrijk werd gegenereerd. In Frankrijk steeg de omzet met 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.


"De toename van het aandeel van nieuwe productfamilies in de totale omzet, het versnellen van de groei binnen het online kanaal, de sterke stijging van omnichannelverkopen en de dynamiek van de uitbreiding van nieuwe winkelformules tonen de relevantie van de strategie die we drie jaar geleden hebben ingezet", zegt Alexandre Bompard, CEO van de Fnac Group.


In Frankrijk liet de webshop een tweecijferige groei optekenen. Volgens het bedrijf zouden omnichannelverkopen nu al goed zijn voor 36 procent van de totale omzet van de groep. Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van een jaar eerder, en is volgens de retailer vooral te danken aan het invoeren van diensten zoals 'click & collect' en de mogelijkheid om bestellingen al na een uur op te halen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.