Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal | RetailDetail

Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Fnac heeft zijn cijfers voor het derde kwartaal van 2014 vrijgegeven. Het lijkt daarbij opnieuw aan te knopen met een duurzame groei. Vooral in Frankrijk was er een fikse groei, dankzij een betere onlineverkoop.

Nieuwe strategie werkt

Fnac haalde in het derde kwartaal een omzet van 863 miljoen euro binnen, waarvan 610 miljoen euro in thuisland Frankrijk werd gegenereerd. In Frankrijk steeg de omzet met 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.


"De toename van het aandeel van nieuwe productfamilies in de totale omzet, het versnellen van de groei binnen het online kanaal, de sterke stijging van omnichannelverkopen en de dynamiek van de uitbreiding van nieuwe winkelformules tonen de relevantie van de strategie die we drie jaar geleden hebben ingezet", zegt Alexandre Bompard, CEO van de Fnac Group.


In Frankrijk liet de webshop een tweecijferige groei optekenen. Volgens het bedrijf zouden omnichannelverkopen nu al goed zijn voor 36 procent van de totale omzet van de groep. Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van een jaar eerder, en is volgens de retailer vooral te danken aan het invoeren van diensten zoals 'click & collect' en de mogelijkheid om bestellingen al na een uur op te halen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.