Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Omnichannel stuwt Fnac in derde kwartaal

Fnac heeft zijn cijfers voor het derde kwartaal van 2014 vrijgegeven. Het lijkt daarbij opnieuw aan te knopen met een duurzame groei. Vooral in Frankrijk was er een fikse groei, dankzij een betere onlineverkoop.

Nieuwe strategie werkt

Fnac haalde in het derde kwartaal een omzet van 863 miljoen euro binnen, waarvan 610 miljoen euro in thuisland Frankrijk werd gegenereerd. In Frankrijk steeg de omzet met 4,7 procent ten opzichte van een jaar eerder.


"De toename van het aandeel van nieuwe productfamilies in de totale omzet, het versnellen van de groei binnen het online kanaal, de sterke stijging van omnichannelverkopen en de dynamiek van de uitbreiding van nieuwe winkelformules tonen de relevantie van de strategie die we drie jaar geleden hebben ingezet", zegt Alexandre Bompard, CEO van de Fnac Group.


In Frankrijk liet de webshop een tweecijferige groei optekenen. Volgens het bedrijf zouden omnichannelverkopen nu al goed zijn voor 36 procent van de totale omzet van de groep. Dat is een stijging van zes procent ten opzichte van een jaar eerder, en is volgens de retailer vooral te danken aan het invoeren van diensten zoals 'click & collect' en de mogelijkheid om bestellingen al na een uur op te halen in de winkel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top