Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen | RetailDetail

Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen

Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen

Marks & Spencer heeft voor het twaalfde kwartaal op rij een daling in de non-foodomzet moeten toegeven. In de foodomzet kon het bedrijf wel een stijging laten optekenen, waardoor de totale omzet van het bedrijf steeg met 2,3 procent.

Nieuwe website drukt op resultaten

De totale omzet van de kledijverkoop steeg dan wel met 0,1 procent, maar de vergelijkbare omzet daalde met 0,6 procent. CEO Marc Bolland gelooft echter in een ommekeer en zegt dat de nieuwe website voorlopig nog drukt op de resultaten: "We zien een weerkerende verbetering bij kledij, maar zoals voorzien heeft de nieuwe M&S.com site een impact op de verkoop".

 

Volgens analisten is de verkoop op de website momenteel lager, omdat klanten opnieuw moeten registreren en moeten leren werken met de site. CEO Bolland voorspelde eerder al dat dit proces zes maanden in beslag zou nemen. De omzet via M&S.com daalde in het eerste kwartaal met 8,1 procent.

 

In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 2,0 procent (de vergelijkbare omzetstijging was 0,3 procent), terwijl de internationale omzet met 4,7 procent omhoog ging. De verkoop van Food steeg met 4,2 procent, terwijl de vergelijkbare omzet daar met 1,7 procent steeg. Dat was vooral te danken aan de late datum voor de paasperiode dit jaar. Wordt die in rekening gebracht, dan steeg de omzet met 2,6 procent en de vergelijkbare omzet met slechts 0,1 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.