Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen | RetailDetail

Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen

Omzet non-food Marks & Spencer blijft dalen

Marks & Spencer heeft voor het twaalfde kwartaal op rij een daling in de non-foodomzet moeten toegeven. In de foodomzet kon het bedrijf wel een stijging laten optekenen, waardoor de totale omzet van het bedrijf steeg met 2,3 procent.

Nieuwe website drukt op resultaten

De totale omzet van de kledijverkoop steeg dan wel met 0,1 procent, maar de vergelijkbare omzet daalde met 0,6 procent. CEO Marc Bolland gelooft echter in een ommekeer en zegt dat de nieuwe website voorlopig nog drukt op de resultaten: "We zien een weerkerende verbetering bij kledij, maar zoals voorzien heeft de nieuwe M&S.com site een impact op de verkoop".

 

Volgens analisten is de verkoop op de website momenteel lager, omdat klanten opnieuw moeten registreren en moeten leren werken met de site. CEO Bolland voorspelde eerder al dat dit proces zes maanden in beslag zou nemen. De omzet via M&S.com daalde in het eerste kwartaal met 8,1 procent.

 

In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 2,0 procent (de vergelijkbare omzetstijging was 0,3 procent), terwijl de internationale omzet met 4,7 procent omhoog ging. De verkoop van Food steeg met 4,2 procent, terwijl de vergelijkbare omzet daar met 1,7 procent steeg. Dat was vooral te danken aan de late datum voor de paasperiode dit jaar. Wordt die in rekening gebracht, dan steeg de omzet met 2,6 procent en de vergelijkbare omzet met slechts 0,1 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.