Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Onze nationale retailers zijn goed bezig, ook als het op ecologische verpakkingen aankomt: na Delhaize en Carrefour blijkt nu ook Colruyt in de prijzen gevallen. Meer bepaald met de 'ecobox', die het aan de kassa's aan zijn klanten aanbiedt voor één euro.

Plooidoos van 100% gerecycleerd karton

Na Delhaize met zijn 'skinpack'-verpakking, die ervoor zorgt dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar blijft, en Carrefour met zijn recyclebare broodzak die biologisch afbreekbaar is, mag ook Colruyt een groene pluim op zijn hoed steken: verpakkingsproducent VPK ontving de Greener Package Award voor de herbruikbare plooidoos die het speciaal ontwikkelde voor de Halse discounter, de 'ecobox'.

 

"Vroeger stelde de winkelketen gebruikte kartonnen dozen ter beschikking van in de winkel opgestelde producten, maar die waren vaak onpraktisch en niet altijd stevig genoeg", zegt woordvoerster Liesbeth Roelandt van VPK. "Samen met Colruyt ontwikkelde VKP een uitvouwbare doos die bestaat uit 100% gerecycleerd karton. Ze is stevig genoeg om zo'n zeven of achttal keren gebruikt te worden en daarna kan ze weer mee met de ophaling van papier en karton en wordt ze opnieuw gerecycleerd. Wat de winkel verlaat als een gesorteerde afvalstroom, wordt dus opnieuw geleverd als een duurzaam verpakkingsalternatief voor Colruyts klanten."

 

Met de tweejaarlijkse Greener Package Awards belonen Fostplus en Val-I-Pac, twee nationale organisaties die recyclage van verpakking aanmoedigen, ondernemingen die helpen om de afvalberg te verkleinen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top