Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Onze nationale retailers zijn goed bezig, ook als het op ecologische verpakkingen aankomt: na Delhaize en Carrefour blijkt nu ook Colruyt in de prijzen gevallen. Meer bepaald met de 'ecobox', die het aan de kassa's aan zijn klanten aanbiedt voor één euro.

Plooidoos van 100% gerecycleerd karton

Na Delhaize met zijn 'skinpack'-verpakking, die ervoor zorgt dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar blijft, en Carrefour met zijn recyclebare broodzak die biologisch afbreekbaar is, mag ook Colruyt een groene pluim op zijn hoed steken: verpakkingsproducent VPK ontving de Greener Package Award voor de herbruikbare plooidoos die het speciaal ontwikkelde voor de Halse discounter, de 'ecobox'.

 

"Vroeger stelde de winkelketen gebruikte kartonnen dozen ter beschikking van in de winkel opgestelde producten, maar die waren vaak onpraktisch en niet altijd stevig genoeg", zegt woordvoerster Liesbeth Roelandt van VPK. "Samen met Colruyt ontwikkelde VKP een uitvouwbare doos die bestaat uit 100% gerecycleerd karton. Ze is stevig genoeg om zo'n zeven of achttal keren gebruikt te worden en daarna kan ze weer mee met de ophaling van papier en karton en wordt ze opnieuw gerecycleerd. Wat de winkel verlaat als een gesorteerde afvalstroom, wordt dus opnieuw geleverd als een duurzaam verpakkingsalternatief voor Colruyts klanten."

 

Met de tweejaarlijkse Greener Package Awards belonen Fostplus en Val-I-Pac, twee nationale organisaties die recyclage van verpakking aanmoedigen, ondernemingen die helpen om de afvalberg te verkleinen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Britse supermarktketen Iceland gaat als eerste 100% plastiekvrij

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen. Tegen 2023 moeten alle huismerkproducten van de retailer verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top