Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award | RetailDetail

Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Onze nationale retailers zijn goed bezig, ook als het op ecologische verpakkingen aankomt: na Delhaize en Carrefour blijkt nu ook Colruyt in de prijzen gevallen. Meer bepaald met de 'ecobox', die het aan de kassa's aan zijn klanten aanbiedt voor één euro.

Plooidoos van 100% gerecycleerd karton

Na Delhaize met zijn 'skinpack'-verpakking, die ervoor zorgt dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar blijft, en Carrefour met zijn recyclebare broodzak die biologisch afbreekbaar is, mag ook Colruyt een groene pluim op zijn hoed steken: verpakkingsproducent VPK ontving de Greener Package Award voor de herbruikbare plooidoos die het speciaal ontwikkelde voor de Halse discounter, de 'ecobox'.

 

"Vroeger stelde de winkelketen gebruikte kartonnen dozen ter beschikking van in de winkel opgestelde producten, maar die waren vaak onpraktisch en niet altijd stevig genoeg", zegt woordvoerster Liesbeth Roelandt van VPK. "Samen met Colruyt ontwikkelde VKP een uitvouwbare doos die bestaat uit 100% gerecycleerd karton. Ze is stevig genoeg om zo'n zeven of achttal keren gebruikt te worden en daarna kan ze weer mee met de ophaling van papier en karton en wordt ze opnieuw gerecycleerd. Wat de winkel verlaat als een gesorteerde afvalstroom, wordt dus opnieuw geleverd als een duurzaam verpakkingsalternatief voor Colruyts klanten."

 

Met de tweejaarlijkse Greener Package Awards belonen Fostplus en Val-I-Pac, twee nationale organisaties die recyclage van verpakking aanmoedigen, ondernemingen die helpen om de afvalberg te verkleinen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.