Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Ook Colruyt in de prijzen bij Greener Package Award

Onze nationale retailers zijn goed bezig, ook als het op ecologische verpakkingen aankomt: na Delhaize en Carrefour blijkt nu ook Colruyt in de prijzen gevallen. Meer bepaald met de 'ecobox', die het aan de kassa's aan zijn klanten aanbiedt voor één euro.

Plooidoos van 100% gerecycleerd karton

Na Delhaize met zijn 'skinpack'-verpakking, die ervoor zorgt dat het verpakte vlees twee keer zo lang houdbaar blijft, en Carrefour met zijn recyclebare broodzak die biologisch afbreekbaar is, mag ook Colruyt een groene pluim op zijn hoed steken: verpakkingsproducent VPK ontving de Greener Package Award voor de herbruikbare plooidoos die het speciaal ontwikkelde voor de Halse discounter, de 'ecobox'.

 

"Vroeger stelde de winkelketen gebruikte kartonnen dozen ter beschikking van in de winkel opgestelde producten, maar die waren vaak onpraktisch en niet altijd stevig genoeg", zegt woordvoerster Liesbeth Roelandt van VPK. "Samen met Colruyt ontwikkelde VKP een uitvouwbare doos die bestaat uit 100% gerecycleerd karton. Ze is stevig genoeg om zo'n zeven of achttal keren gebruikt te worden en daarna kan ze weer mee met de ophaling van papier en karton en wordt ze opnieuw gerecycleerd. Wat de winkel verlaat als een gesorteerde afvalstroom, wordt dus opnieuw geleverd als een duurzaam verpakkingsalternatief voor Colruyts klanten."

 

Met de tweejaarlijkse Greener Package Awards belonen Fostplus en Val-I-Pac, twee nationale organisaties die recyclage van verpakking aanmoedigen, ondernemingen die helpen om de afvalberg te verkleinen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top