Optica lanceert eigen webshop | RetailDetail

Optica lanceert eigen webshop

Optica lanceert eigen webshop

Zestien Belgische optiekzaken gaan voortaan verder onder één naam: Optica. Daarbij openen ze meteen een eigen webwinkel, waar klanten tot vier brilmonturen gratis kunnen laten leveren om ze thuis uit te testen.

Twee weken testen

Klanten die op de webshop van Optica brilmonturen bestellen, kunnen die twee weken uittesten. Daarna kunnen de monturen zonder extra kost worden teruggestuurd of naar één van de winkels worden gebracht. Optica wil zo dat klanten een montuur goed kunnen testen, zodat ze later geen spijt krijgen van hun aankoop. Daarmee biedt Optica dezelfde service als onder andere het Duitse Mister Spex.

 

De winkels van Optica zijn onder andere te vinden in Aalst, La Louvière, Luik, Tienen en in Sint-Niklaas. Wie een bestelling plaatst op de webwinkel, kan die gratis aan huis laten leveren vanaf 50 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.