Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Optiek Lambrechts uit Brecht geeft zijn klanten voortaan de mogelijkheid om brillen en brilglazen eerst in een virtuele omgeving te testen, alvorens over te gaan tot een aankoop. Het maakt daarvoor gebruik van de HOYA Vision Simulator.

Verantwoorde keuze

"Met de HOYA Vision Simulator bieden we onze klanten een driedimensionale visuele ervaring, die de optische effecten van de verschillende glazen en glasbehandelingen simuleert. Brildragers ervaren de eigenschappen van het brillenglas vooraf in een virtuele wereld, waar allerlei voorwerpen op korte, middellange en verre afstand te zien zijn”, aldus uitbater Steven Lambrechts. De bedoeling is dat klanten zo op een bewuste manier kunnen overgaan tot een keuze, in plaats van volledig te moeten steunen op de uitleg van de optieker of ervaringen van andere klanten.

 

Onder andere voor klanten die nog nooit multifocale glazen hebben gedragen, is de nieuwe technologie een stap voorwaarts. Zij kunnen nu zelf uittesten of die wel voor hen geschikt zijn.

 

“Wij konden voorheen wel uitleggen wat de klant zal zien, maar dat was altijd op basis van een statisch beeld. Wanneer ze hun hoofd draaien en een andere richting uitkijken, wordt het soms even wazig indien ze door de verkeerde glaszone kijken. In welke mate? Dat was moeilijk in te schatten voor iemand die nooit multifocaal gedragen had. De HOYA Vision Simulator geeft dat wel duidelijk aan. Hetzelfde geldt voor coatings, meekleurende glazen, noem maar op."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Back to top