Opticien laat klanten brillen virtueel testen | RetailDetail

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Opticien laat klanten brillen virtueel testen

Optiek Lambrechts uit Brecht geeft zijn klanten voortaan de mogelijkheid om brillen en brilglazen eerst in een virtuele omgeving te testen, alvorens over te gaan tot een aankoop. Het maakt daarvoor gebruik van de HOYA Vision Simulator.

Verantwoorde keuze

"Met de HOYA Vision Simulator bieden we onze klanten een driedimensionale visuele ervaring, die de optische effecten van de verschillende glazen en glasbehandelingen simuleert. Brildragers ervaren de eigenschappen van het brillenglas vooraf in een virtuele wereld, waar allerlei voorwerpen op korte, middellange en verre afstand te zien zijn”, aldus uitbater Steven Lambrechts. De bedoeling is dat klanten zo op een bewuste manier kunnen overgaan tot een keuze, in plaats van volledig te moeten steunen op de uitleg van de optieker of ervaringen van andere klanten.

 

Onder andere voor klanten die nog nooit multifocale glazen hebben gedragen, is de nieuwe technologie een stap voorwaarts. Zij kunnen nu zelf uittesten of die wel voor hen geschikt zijn.

 

“Wij konden voorheen wel uitleggen wat de klant zal zien, maar dat was altijd op basis van een statisch beeld. Wanneer ze hun hoofd draaien en een andere richting uitkijken, wordt het soms even wazig indien ze door de verkeerde glaszone kijken. In welke mate? Dat was moeilijk in te schatten voor iemand die nooit multifocaal gedragen had. De HOYA Vision Simulator geeft dat wel duidelijk aan. Hetzelfde geldt voor coatings, meekleurende glazen, noem maar op."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.