Orchestra digitaliseert winkels

Orchestra digitaliseert winkels

Baby- en kinderwinkelketen Orchestra, die in ons land Prémaman en Baby 2000 overnam, gaat in de toekomst in al zijn winkels iPods gebruiken. Daar zal onder meer een applicatie op staan om geboortelijsten aan te leggen, waardoor gescande artikelen onmiddellijk gesynchroniseerd zullen worden online.

Zelfstandig

Een verkoper zal met het nieuwe systeem een account aanmaken op een iPod die uitgerust is met een barcodescanner. Vervolgens kan de klant in de winkel gewoon producten scannen. Die worden dan toegevoegd aan de geboortelijst, maar ook de voorraad van het product wordt onmiddellijk bijgewerkt. De nieuwe manier van werken moet er vooral voor zorgen dat klanten zelfstandig een lijst kunnen aanleggen, zonder daarvoor een verkoper nodig te hebben.


Ook de verkopers kunnen gebruik maken van de iPods: zij kunnen er de voorraad van producten op nagaan en bepaalde barcodes scannen die aangeven wanneer een product niet meer beschikbaar is in de winkel. Verkopers kunnen zo vanaf de toestellen onmiddellijk bijbestellen en nagaan wanneer de nieuwe levering zal toekomen.


Orchestra wil de komende tijd het systeem uitrollen naar al zijn filialen in Frankrijk, België en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top