Orchestra digitaliseert winkels

Orchestra digitaliseert winkels

Baby- en kinderwinkelketen Orchestra, die in ons land Prémaman en Baby 2000 overnam, gaat in de toekomst in al zijn winkels iPods gebruiken. Daar zal onder meer een applicatie op staan om geboortelijsten aan te leggen, waardoor gescande artikelen onmiddellijk gesynchroniseerd zullen worden online.

Zelfstandig

Een verkoper zal met het nieuwe systeem een account aanmaken op een iPod die uitgerust is met een barcodescanner. Vervolgens kan de klant in de winkel gewoon producten scannen. Die worden dan toegevoegd aan de geboortelijst, maar ook de voorraad van het product wordt onmiddellijk bijgewerkt. De nieuwe manier van werken moet er vooral voor zorgen dat klanten zelfstandig een lijst kunnen aanleggen, zonder daarvoor een verkoper nodig te hebben.


Ook de verkopers kunnen gebruik maken van de iPods: zij kunnen er de voorraad van producten op nagaan en bepaalde barcodes scannen die aangeven wanneer een product niet meer beschikbaar is in de winkel. Verkopers kunnen zo vanaf de toestellen onmiddellijk bijbestellen en nagaan wanneer de nieuwe levering zal toekomen.


Orchestra wil de komende tijd het systeem uitrollen naar al zijn filialen in Frankrijk, België en Luxemburg.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in zware papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog 8 vestigingen in Vlaanderen.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Back to top