Orchestra opent grootste Europese babywinkel

Orchestra opent grootste Europese babywinkel

De Franse kinderkledingketen Orchestra opent op 29 augustus een megastore van 5.000 m² in Brussel. Het zegt daarmee de grootste Europese winkel voor babyartikelen, mode en speelgoed te hebben.

Alle aspecten van Orchestra

De winkel in Brussel zal opgedeeld zijn in verschillende segmenten, waar klanten meer dan 10.000 producten van 200 merken kunnen vinden. Zo is er 800 m² ruimte voor kindermode, die al 20 jaar het belangrijkste aspect van het bedrijf vertegenwoordigt. In de winkel komen echter ook een sporthoek en een shop-in-shop die alleen maar schoenen verkoopt.


Ook is er een zwangerschapsboetiek van 200 m², waar verschillende grote merken verkocht worden. In de babyafdeling van 200 m² worden naast de grote merken ook de collecties van Prémaman verkocht, de keten die Orchestra twee jaar geleden overnam.


Verder kunnen klanten er ook een speelgoedwinkel van 1.000 m² vinden, die wordt ingericht met de hulp van King Jouets, en een Columbus Café waar iets gegeten en gedronken kan worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Aantal marktkramers weer in stijgende lijn

11/01/2018

Het aantal marktkramers is op vijf jaar tijd met 3,8% toegenomen, zo blijkt uit een analyse die NSZ maakte op basis van cijfers van de FOD Economie. Eind 2016 waren er in ons land 7.798 marktkramers actief.

Back to top